ایرنا نوشت: گفت وگوهای صلح یمن ، پس از پنج روز توقف با میانجیگری امیر قطر و 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل شب گذشته در کویت از سر گرفته شد.

به گزارش روزنامه عربستانی عکاظ ،'هیات هادی' پس از دیدار 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن با 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل وامیر قطر با پایان دادن به تعلیق و بازگشت به میز مذاکره موافقت کرد.
'عبدالملک المخلافی' وزیر خارجه دولت مستعفی یمن بازگشت هیات هادی به گفت وگوها را آخرین فرصت توصیف کرد.
عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن پس از گفت وگو با امیر قطر 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در حاشیه شانزدهمین نشست دوحه پس از تعهد سازمان ملل به پایبندی به قطعنامه 2216 با بازگشت به میز مذاکره و از سرگیری گفت وگوها موافقت کرد.
'عبدالعزیز جباری' معاون نخست وزیر دولت مستعفی یمن پایبندی به شش شرط هیات هادی را نیز شرط بازگشت به گفت وگوها اعلام کرد.
'راجح بادی' سخنگوی دولت مستعفی یمن با اعلام بازگشت هیات هادی به گفت وگوها آن را آخرین فرصت نجات یمن دانست این در حالی است که با بازگشت اسماعیل ولد شیخ احمد به کویت روز گذشته گفت وگوها از سر گرفته شد.
یک منبع آگاه در گفت و گو با روزنامه عربستانی عکاظ ادعا کرد: عبدر ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با حضور امیر قطر به تضمین های بین المللی دست یافت.
بان کی مون در این دیدار تاکید کرد این آخرین فرصت است وطولانی نخواهد شد ودرصورت وقت کشی طرف های یمنی تحریم های سختی در انتظار آنها خواهد بود.
عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی در پی چراغ سبز آمریکا حدود یک سال پیش به بهانه حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور جنگ تمام عیاری را علیه مردم بی دفاع یمن آغاز کرد که تاکنون نتیجه ای جز ویرانی تاسیسات حیاتی این کشور و به خاک و خون کشیده شدن شهروندان یمنی نداشته است.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =