به گزارش مهر، شهردار اصفهان گفت: فضای همگرایی و هم‌افزایی درشهر اصفهان میان دستگاه‌های مختلف ایجاد شده و شهرداری اصفهان آماده عمل به قول خود در ارتباط با تجهیز سالن‌های تئاتر اصفهان است.

مهدی جمالی‌نژاد ، با توجه به اعلام رویکردهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان در کنار برنامه‌های عمرانی، در ارتباط با برنامه‌های خود در ارتباط با ارتقای جایگاه تئاتر اظهار داشت: اصفهان روزی برند تئاتر طنز کشور را داشته است و ما قصد داریم با برگزاری جلساتی با هنرمندان این عرصه نیازهای حوزه تئاتر اصفهان را شناسایی و در راستای رفع آنها تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از نیازهای تئاتر معافیت عوارض اجرایی تئاتر است که ما آمادگی داریم تا لایحه آن را به شورای شهر بفرستیم ضمن اینکه امیدواریم سالن تئاتر شهر را در سال جاری کلید بزنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به مشکل کمبود سالن اجرای تئاتر در اصفهان به عنوان یک از مهم‌ترین و ماندگارترین مشکلات این حرفه بیان داشت: لازم است تا زمان تکمیل سالن تئاتر شهر با همکاری شورای شهر اصفهان برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده از سالن‌های موجود در سطح شهر به ویژه با رویکرد اجرای تئاترهای طنز فاخر انجام شود.

وی در پاسخ به قول‌هایی از سوی برخی مسئولان شهرداری در ارتباط با تجهیز ۳۰ سالن در شهر اصفهان در صورت آمادگی اداره ارشاد اصفهان و قول متقابل مدیرکل ارشاد برای همکاری در این راستا در سال گذشته و عدم به نتیجه رسیدن آن تا زمان فعلی، تاکید کرد: اکنون فضای همگرایی و هم‌افزایی در شهر اصفهان ایجاد شده که دستگاه‌های مختلف با همکاری یکدیگر در راستای رفع مشکلات گام برمی‌دارند.

جمالی نژاد ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز با تمامی دستگاه‌هایی که در موارد فرهنگی و هنری مسئولیت دارند مشارکت‌های لازم را در راستای کمک به اجرای بهتر این برنامه‌ها خواهند داشت.

وی ابراز داشت: در ارتباط با تجهیز سالن‌های اصفهان نیز در صورت آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، یقینا شهرداری اصفهان به قول خود در این راستا عمل خواهد کرد و آماده هر نوع همکاری در راستای رفع مشکلات این هنر کهن اصفهان هستیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =