لزوم حفاظت از مواریث فرهنگی/ تاریخ درس عبرت آیندگان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر دوشنبه 3 اردیبهشت ماه 95 در دیدار با مدیرکل، معاونین و مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر ضرورت دقت در حفاظت از میراث فرهنگی تاکید کرد و این مواریث را درس عبرت برای نسل امروز و آینده دانست.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله مجتهد شبستری با استناد به تاکید قرآن مجید بر سفر کردن و عبرت گرفتن از احوال پیشینیان گفت: تنها زمانی می توان از اوضاع پیشینیان عبرت گرفت که آثار به جای مانده از گذشتگان به خوبی حفظ شود و آسیبی به آنها نرسد و در قوانین مدنی ما هم که میراث فرهنگی متولی این امر است باید در این مسیر اهتمام بسیاری داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر حفاظت ویژه از اشیاء تاریخی که قابل نقل و انتقال هستند افزود: این اشیا یادگاران نفیسی از گذشته هستند که می بایست سازمان میراث فرهنگی مراقب باشد تا توسط نااهلانی که مطامع مالی دارند از کشور به صورت قاچاق خارج نشود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان گفت: مواهبی مانند روستای تاریخی کندوان را داریم که به زعم اکثر بازدیدکنندگان، فاخرترین جاذبه گردشگری استان به شمار می رود که باید توجه ویژه ای آن صورت گیرد.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه مقصود از سفر علاوه بر تفریح باید آشنایی با روحیات و فرهنگ سایر اقوام و ملل باشد گفت: انسان با سفر کردن می تواند با فرهنگ ها، سلایق و افکار سایر مردمان آشنا شود و مقصود اصلی از گردشگری نیز همین است.

وی با اشاره به شعار سال، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و منویات مقام معظم رهبری پیرامون تکیه بر توان داخلی برای اداره کشور، صنایع دستی را یکی از مهمترین مواردی دانست که اهتمام در آن می تواند کشور را در مسیر خودکفایی پیش ببرد.

وی تلاش اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان برای رونق دادن به صنایع دستی را تلاش در جهت احیای اقتصاد مقاومتی دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن تبریک مسئولیت جدید به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای وی و مجموعه اداره کل آرزوی موفقیت نمود.

در ابتدای این دیدار، مهندس مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به سه حوزه کاری این اداره کل هدف اصلی مجموعه را تعامل سازنده در راستای انجام شایسته وظایف حاکمیتی سازمان دانست و ابراز امیدواری کرد تا با هم افزائی و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی این هدف محقق شود.

وی افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری دفتر فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی شروع بکار خواهد نمود تا موارد مورد تاکید رهبر انقلاب در راستای «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» عملیاتی گردد.

آبدار خاطر نشان کرد در حوزه های کاری اداره کل علاوه بر تدوین برنامه های مدون، به منظور تسهیل در امور، تفاهم نامه هایی با سایر ادارات کل ذی مدخل منعقد کرده ایم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ثمرات آنها باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =