دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی، نوشت: انتظار عموم مردم از دستگاه قضایی این است که بدون کم‌ترین مسامحه و ترحم با دزدان بیت المال برخورد کرده،‌ اسامی‌آنها را برای عبرت آموزی در اختیار افکار عمومی‌قرار دهد تا دیگران نیز از این برخورد قاطع درس عبرت بگیرند و دستشان به فساد آلوده نگردد.

به گزارش خبرآنلاین، قاسم روانبخش در وبلاگش با بیان اینکه اکنون همه شرایط برای برخورد فراهم است و دستگاه قضایی در برابر یک امتحان بزرگ قرار دارد، خواستار بازگردادن مهدی هاشمی به کشور شد و نوشت: با این همه حمایت، آیا دانه درشت‌ها و فرزندانشان از حاشیه امن خارج خواهند شد؟! آیا دستگاه قضایی برای بازگرداندن مهدی‌هاشمی مأموریتی به وزارت اطلاعات خواهد داد؟ و آیا اموال عمومی‌که با پوشش مؤسسات فرهنگی به تاراج رفته است به بیت‌المال باز گردانده خواهد شد؟

وی ادامه داد: به رغم استقبال گسترده مردمی ‌از فرمایش‌های مقام معظم رهبری و فرمان فوق، متأسفانه نه در دوران آقای رفسنجانی و نه در دوران آقای خاتمی و مجلس ششم تلا‌ش چندانی برای تحقق بخشیدن به آن صورت نگرفت و علیرغم تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور روِسای قوای سه‌گانه در آن، جز چند حرکت جزیی از سوی قوه قضاییه شاهد هیچ حرکت برجسته و امیدوار کنندهای نبودیم. از مجلس ششم و دولت مدعی اصلاحات که وظیفه‌ای جز پاشیدن بذر فساد نداشتند، انتظار مبارزه با فساد امری غیر متوقع بود. اما با تغییر مجلس و دولت و روی کارآمدن اصولگرایان انتظار این بوده و هست که مسأله مذکور با جدیت و هماهنگی بیشتر روِسای قوا پیگیری شود. البته درسال 84 یک مقام قضایی اظهار داشت که 900 پرونده مفاسد اقتصادی درحال رسیدگی است.

روانبخش گفت: بی‌تردید در 5 سال اخیر، دولت آقای احمدی‌نژاد که به پاکدستی و مبارزه با فساد معروف و مشهور است، توانسته است با اهرم‌های مختلف در بستن گلوگاه‌های فساد موفقیت‌های خوبی کسب کند؛ ولی تعطیلی ستاد عالی مبارزه با مفاسد اقتصادی و کند شدن روند مبارزه با فساد در دستگاه قضایی و در حاشیه امن قرار گرفتن دانه درشت‌ها باعث شد بیانیه 8 مادهای رهبری درباره ضرورت مبارزه با مفاسد همچنان بر زمین بماند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 53953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =