بهای نفت‌خام پایه آمریکا در هفته منتهی به 29 مه 2016 نسبت به هفته ماقبل آن 3.31 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت نفت در هفته منتهی به 29 مه 2016 حاکی از آن است که به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت‌خام پایه آمریکا در محدوده 49.56 - 48.08 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 49.01 دلار قرار گرفت.

بهای نفت برنت در جمعه هفته گذشته نسبت به جمعه هفته ماقبل آن، 1.23 درصد افزایش یافت. هر بشکه نفت‌خام برنت به نرخ‌های پایان وقت بازار مذکور در دامنه 49.74 - 48.35 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن به 49.12 دلار رسید.

به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت‌خام اوپک 45.43 - 44.02 دلار معامله شد. متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 44.62 دلار قرار گرفت که در مقایسه آخرین نرخ هفته گذشته (روز پنج‌شنبه) نسبت به جمعه هفته ماقبل آن 1.47 درصد افزایش یافت.

گزارش بانک مرکزی از روند تغییرات قیمت نفت در هفته منتهی به 29 مه بیانگر آن است؛ روز دوشنبه بهای جهانی نفت‌خام کاهش یافت. ایران اعلام کرد که در تلاش است تا تولید نفت‌خام را افزایش دهد. این در حالی بود که در هفته ماقبل، تعداد سکوهای استخراج نفت در آمریکا کاهش نیافته بود.

روز سه‌شنبه بهای جهانی نفت‌خام افزایش یافت. موسسه API پیش‌بینی کرد در هفته منتهی به 20 مه ذخایر نفت آمریکا 5.1 میلیون بشکه کاهش یافت. در این روز بهای نفت آمریکا بیش از بهای نفت برنت افزایش یافت. همچنین تولید نفت عراق از 4.74 میلیون بشکه در ماه ژانویه به 4.5 میلیون بشکه در ماه مه کاهش یافته که به افزایش بهای نفت کمک کرد.

روز چهارشنبه بهای جهانی نفت‌خام افزایش یافت. موسسه مطالعات انرژی آمریکا خبر داد در هفته ماقبل ذخایر نفت آمریکا 4.2 میلیون بشکه کاهش یافته است. میزان بالای کاهش در ذخایر نفت آمریکا سبب شد تا بهای نفت‌خام باز هم افزایش داشته باشد.

روز پنج‌شنبه برای اولین بار در 7 ماه گذشته بهای نفت برنت به بالاتر از 50 دلار در هر بشکه افزایش یافت، اما در ادامه معاملات با اندکی کاهش به سطح 49.59 دلار در هر بشکه رسید. در مجموع بهای نفت‌خام جهانی اندکی افزایش یافت. در این روز کاهش 4 میلیون بشکه‌ای تولید نفت جهانی به سبب آتش‌سوزی در کانادا و ناآرامی‌ها در نیجریه و لیبی و مشکلات اقتصادی در ونزوئلا به افزایش بهای نفت کمک کرد.

روز جمعه، بهای نفت اندکی کاهش یافت. افزایش ارزش دلار فعالان بازار نفت را برای سودگیری از رشد قیمت نفت ترغیب کرد؛ به نحوی که افزایش فروش قرارداد نفتی به کاهش بهای آن انجامید. تجدیدنظر صعودی در نرخ رشد اقتصادی آمریکا نیز به افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره کلیدی در نشسست ماه ژوئن فدرال رزرو کمک کرده و در کاهش بهای نفت بی‌تاثیر نبود. همچنین خانم یلن، رییس فدرال ررزو در سخنان خود از احتمال افزایش نرخ بهره کلیدی در ماه آینده سخن گفت.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =