در حالی برخی گزارش‌ها از افزایش تحرکات در بازار مسکن خبر می‌دهد، اما همچنان انبوه‌سازان معتقدند که «تا این لحظه تغییری در وضعیت رکودی بازار مشاهده نکرده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار مسکن با وجود گذشت دو ماه و نیم از سال 95، همچنان در رکود به‌سر می‌برد؛ تا جایی که مجتبی بیگدلی،  رییس انجمن انبوه‌سازان کشور نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید می‌کند: «رکود در بخش مسکن تعمیق شده و در صورت این‌که کاری برای این موضوع نشود، بسیاری از صنایع وابسته به حوزه مسکن نیز با چالش روبه‌رو خواهند شد.»

این در شرایطی است که گزارش تازه بانک مرکزی از نشانه‌هایی از رونق در بازار مسکن خبر می‌دهد؛ به طوری که تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه 8 درصد بیشتر از همین ماه در سال قبل بوده است.

بر این اساس،  در ارديبهشت ماه سال 1395 ، تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني شهر تهران به 15 هزار و 431 واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.2 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

در این میان، محسن جلال‌پور، رییس اتاق بازرگانی ایران درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بخش‌های مختلف اقتصادی در سال‌جاری از جمله بازار مسکن گفته است: «پیش‌بینی کلی من برای اقتصاد ایران در سال‌جاری یک رشد تدریجی با شیبی ملایم است.»

به گفته وی، «به نظر می‌رسد مسکن در سال‌جاری با شیبی ملایم، رشد قابل قبولی داشته باشد، اما مانند گذشته شاهد رشدها و جهش‌های یکباره مسکن نخواهیم بود.»

پیش از این بیت‌اله ستاریان، کارشناس مسکن عنوان کرده بود «در صورتی که برجام جاري و قراردادهاي تحريم معوق و نتايج آن در اقتصاد رويت شود، مي‌توان انتظار رونق در بخش مسكن را داشت، زيرا اين بخش به مقدار بسيار زيادي به نقدينگي نياز دارد، بنابراين جاذب منابع ورودي به كشور خواهد بود.»

به اعتقاد وی، «وقتي گردش پول در كشور با ورود منابع آزادشده و انواع سرمايه‌هاي خارجي حاصل شود، قدرت خريد مردم نيز افزايش مي‌يابد و بخش مسكن به سبب اين‌كه بسيار به اين منابع نيازمند است، اين منابع را به‌سرعت جذب مي‌كند.»

نرخ آپارتمان در برخی محله‌های تهران

در حال حاضر گزارش‌ها از بازار مسکن تهران حاکی از آن است که یک واحد آپارتمان 65 متری در طبقه چهارم 500 میلیون تومان است. همچنین یک واحد آپارتمان 92 متری در محله ازگل، خیابان نوبهار هر متر 6 میلیون و 800 هزار تومان است که برای خرید آن باید 625 میلیون و 600 هزار تومان هزینه کرد.

یک واحد آپارتمان 56 متری در محله نارمک، میدان 41 نیز، طبقه دوم و 16 سال ساخت هر متر 3 میلیون و 600 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. در حال حاضر این واحد مسکونی 201 میلیون و 600 هزار تومان است.

در خیابان شهران، طوقانی یک واحد آپارتمان 83 متری، طبقه پنجم با 4 سال ساخت هر متر 4 میلیون و 750 هزار تومان قیمت دارد. این واحد مسکونی 394 میلیون و 250 هزار تومان است.

یک واحد آپارتمان 68 متری نوساز در محله جنت‌آباد مخابرات هر متر 4 میلیون و 900 هزار تومان است. برای خرید چنین خانه‌ای باید حدود 333 میلیون و 200 هزار تومان هزینه کرد.

در پیروزی، خیابان پرستار هر یک واحد 106 متری از سوی فایل‌های فروش در طبقه سوم با 9 سال ساخت هر متر 5 میلیون و 100 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. قیمت این واحد مسکونی 540 میلیون و 600 هزار تومان است.

22539

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    28 23
    باید مشکل قیمت مسکن حل شود تا بازار مسکن رونق پیدا کند ف تا قدرت خرید در مردم بالا نرود بازار همچنان در رکود باقی خواهد ماند،
  • پیمان روان A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    28 22
    بازار مسکن هیچ تکانی نخورده در اردیبهشت بعداز عید هشت روز من خودم دو معامله کردم دیگه تا الان همه فروشنده اما خریدار نیست . که این رکود نسبت به سالهای قبل بسیار بی سابقه است البته رکود در تمام کاسبیها بی سابقه است .
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    22 25
    این نشانه ها فقط در وب سایتها هست ومجازیه در عمل چیزی نیست
  • ..... A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    25 13
    رویای کاهش قیمت
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    10 27
    یکم از این رونقی که میفرمایید بفرستید سمت منطقه ما حداقل یک معامله تو خرداد انجام بشه خرج خود بنگاه دربیاد.... بابا بجای حرف الکی یه کاری کنید مشتری راغب بشه . هفته ای دو روز همشهری آگهی پول میدیم هر هفته 400000تومان ولی هیچ خبری نشده. بابا حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه
  • عباس A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    14 27
    سلام ،قیمت مسکن روبه کاهش است وتا واقعی شدن قیمت مسکن وازبین رفتن حباب مسکن این کاهش ادامه خواهد داشت.در طی سالهای دولتهای نهم ودهم بدلیل عدم کنترل قیمت ، مسکن تورم هزار درصدی پیدا کرد ومسکن از دایره خرید اکثریت جامعه خارج شد وافرادی که با اندوخته اندک خودبدنبال خرید مسکن بودندنا امید از خرید مسکن به اجاره نشینی بسنده کردند.با اجرای سیاستهای کنترلی دولت جناب آقای دکتر روحانی روزنه امیدی برای قشرهای ضعیف جامعه پیدا شد و آنان امیدوار گشتند که اگر این سیاستها ادامه پیدا کند طیقات محروم جامعه هم صاحب سرپناهی خواهند شد.از آنجائیکه قیمتهای فعلی مسکن ازتوان خرید اکثریت مردم خارج است تا رسیدن به نقطه تعادل عرضه وتقاضا که حداقل ده سال دیگر طول خواهد کشید قیمت مسکن روند کاهشی خواهد داشت.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
      13 28
      کاملا درسته حالا یه مشت بنگاهی و بساز بنداز میان به این خبرا منفی الکی میدن خخخخخخخخخخخ دیگه آرزوی سود سه برابر رو به گور میبرید حداقلش تا این دولت عاقل سر کار هست باید خواب اون سودهایی بادآورده رو ببینید یه آپارتمان نقلی 56 متری جای متوسط شهر و با چند سال ساخت داره میگه 350 میلیون خوب مگه دیوانه ام؟ 100 میدم رهن بهترین نقطه شهر بقیه اش هم بانک ماهی چند میلیون سود میکنم