همدان تنها استان کشور با 1800 اثر تاریخی چند هزار ساله

در هیچ کجای کشور سرزمینی مستعد توسعه همانند همدان پیدا نمی شود چون این استان تمامی شرایط سرمایه گذاری را دارد. استاندار همدان با ذکر اینکه همدان می تواند بهترین مقصد استانی برای گردشگری باشد گفت: هیچ استانی در کشور بجز همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی با قدمت چند هزار ساله ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان که در دیدار با محمد ابراهیم طریقت، معاون سازمان ثبت احوال کشور سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: وجود فرودگاه، خطوط ریلی و کوتاهی زمان سفر و فاصله با 9 استان اقماری بین یک تا سه ساعت از دیگر مزیتهای همدان برای سرمایه گذاری است.

استاندار همدان لازمه جذب گردشگر را فراهم کردن زیرساخت دانست و گفت: در این راستا 10 هتل پنج و چهار ستاره در حال احداث است که تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

نیکبخت افزود: یک سرمایه گذار از شهریور ماه سال گذشته اجرای چند طرح شامل هایپر استار، 300 واحد کمپ و 300 پارکینک را آغاز کرده که امسال کمپ ها بهره برداری می شود.

وی با ذکر اینکه خاکبرداری هتل و هایپر استار به اتمام رسیده است گفت: با اجرای شدن این طرحها علاوه بر تقویت زیرساختهای جذب گردشگر می توان فرصتهای شغلی را افزایش داد.

وی با ذکر اینکه لالجین شهر جهانی سفال شده است گفت: با وجود شمار زیاد جاذبه های تاریخی، تفریحی و توریستی ولی تبلیغات چندانی صورت نگرفته که در این راستا برای تولید یکصد فیلم کوتاه و بلند با شبکه مستند صدا و سیما قرار داد منعقد شده است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان خاطر نشان کرد: عید فطر سال گذشته در سه روز تعطیلات دو میلیون مسافر وارد همدان شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته پس از بازدید از سراب گیان نهاوند و بررسی مشکلات آن نشستی با مسئولان در همان منطقه برگزار شد و هر یک از نهادها ملزم به رفع کاستی های موجود در آن منطقه گردشگری شدند.

وی اضافه کرد: البته طرح 10 هزار میلیارد ریالی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای گیان نهاوند در نظر گرفته شده که امید می رود با جذب سرمایه گذار این طرح را عملیاتی کرد.

استاندار همدان گفت: یکی از نیارهای استان تقویت صنایع تبدیلی چون سالانه حدود یک میلیون تن سیب زمینی در استان تولید می شود.

نیکبخت اضافه کرد: برای فراوری این محصولات ضمن برنامه ریزی برای تغییر سیاست کشت محصولات آب بر، دنبال احیای دو واحد صنایع تبدیلی راکد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از فروردین ماه سال 93 تاکنون بیشتر واحدهای تعطیل احیا شدند و ماهانه 900 تا یک هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شد.

استاندار همدان تاکید کرد: برای بررسی و راستی آزمایی آمار اشتغال از رسانه ها دعوت به عمل آمد تا با حضور در واحدهای تولیدی آمار را رصد کنند.

نیکبخت افزود: گزارشهای دریافتی از بازدید خبرنگاران گویای این است که آمارهای اشتغال سال 93 و 94 صحیح بوده حتی در یکی واحد تولیدی که 20 نفر در حال فعالیت بودند امار تامین اجتماعی پنج نفر بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =