مسئله تاخیر در تحویل سامانه دفاعی S300 و راه اندازی نیروگاه بوشهر همراه با پرونده هسته ای خبرساز است و هر روز مقامات ایران و روسیه در مورد عدم تحویل این تجهیزات نظامی سخن می گویند.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که مقامات روسیه همچنان تاخیر در تحویل دادن S300 را دلایل فنی می دانند امروز یکی از مقامات نظامی این کشور تصمیم در مورد تحویل این سامانه دفاعی را برعهده سیاستمدان دانست و این در حالی است که خبرهایی از گله مندی و انتقاد ایران برای تاخیرهای روسیه در این خصوص و تصمیم به ساخت این تجهیزات در داخل کشور از جمله خبرهایی است که ایران در مورد S300 آنها را به مسکو یادآوری می کند.

رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه دوشنبه درحالی تاکید کرد که مسئله تحویل S300 به عهده سیاستمداران است و مقامات نظامی تنها اجرا کننده تصمیمات سیاستمداران هستند که پیش از این مقامات ایرانی بارها از تاخیر در تحویل این سامانه دفاعی انتقاد کرده بود.

رامین مهمانپرست، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته از تاخیرهای مکرر روسیه در تحویل این سامانه دفاعی انتقاد کرد که در پی آن میخاییل دمیتریف رئیس آژانس فدرال همکاری های فنی- نظامی روسیه اعلام کرد مذاکرات در خصوص تحویل S300 به ایران ادامه دارند و قراردادها در این خصوص فسخ نشده اند.

این در حالی است که علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بحث تصمیم به ساخت این سامانه دفاعی در داخل از کشور را مجددا پس از اظهارات پیشین مقامات نظامی مطرح کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مهر گفته است، چنانچه روسها به تعهد خود مبنی بر تحویل سامانه موشکی اس300 به ایران عمل نکنند، تردیدی وجود ندارد که با عنایت به توانمندی کشورمان در حوزه موشکی اقدام به ساخت این سامانه موشکی خواهیم کرد.

برخی از تحلیلگران سیاسی عدم تحویل سامانه دفاعی S300 و تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر را برگه های امتیاز روسیه برای غرب دانسته اند که در این میان روسها قصد دارند برای همراه نشان دادن خود به غرب در مناقشه پرونده هسته ای ایران از این برگه ها استفاده کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
    0 0
    بی خیال..