نمایشگاهی که آثار در معرض نمایش بدون اجازه و حتی آگاهی صاحبان اثر انتخاب شده اند

نيكامهر ديلمي-جامعه هنري خوزستان از ديرباز با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كرد اما در هر بازه زماني به فراخور موضوعات مختلف تلاش هاي بسياري صورت گرفته تا اصل اخلاق مداري حرفه ي از سوي هنرمندان رعايت شود. در اين بين عدم رعايت اين اصل مهم در حوزه هاي مختلف فرهنگي دلخوري هاي بسياري را براي هنرمندان استان ايجاد كرده، نمود اين مسئله را مي توان اخيرا در نمايشگاه گروهي عكس تئاتر واقع در تالار آفتاب مثال زد.

نمايشگاهي كه آثار در معرض نمايش بدون اجازه و حتي آگاهي صاحبان اثر انتخاب شده اند. روندي كاملا غير حرفه اي كه موجبات نارضايتي عكاسان فعال خوزستاني را در پي داشته است.

هنر عكاسي اين روزها با افزايش مدارس و آموزشگاه هاي فعال استان در اين زمينه بسيار فراگير شده و البته اين مسئله باعث شده جوي خاص به اين هنر القا شود.افزايش تعداد عكاسان آماتور باعث شده تا بدون اطلاع از قوانين و بديهيات موجود در اين صنف نمايشگاه هايي غير حرفه اي برگزار شود كه روند برپايي اين نمايشگاه اصول حرفه اي اين حوزه را به چالش مي كشد.

برپايي نمايشگاه هاي اصولي عكس و به صورت كلي هر گونه حركت فرهنگي به منظور رشد و پويايي بخش فرهنگ و هنر استان نيازمند همفكري و تعامل با فعالان و پيشكسوتان هر حوزه است. بي شك اهمييت دادن به كميت و كيفيت فعاليت هاي هنري موجب مي شود علاقمندي بيشتري به بخش هاي مختلف فرهنگي و هنري استان از سوي شهروندان مي شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =