پرویزیان: چاره ای جز کاهش نرخ سود نداریم / بانک‌های کشور ورشکسته نیستند

مدیرعامل بانک پارسیان می‌گوید: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که چاره‌ای نداریم جز کاهش نرخ سود بانکی و دیر یا زود این اتفاق رخ خواهدداد.

کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره کاهش داوطلبانه نرخ سود سپرده ها توسط برخی بانک‌ها گفت:" کاهش نرخ تورم و شرایط بانک‌ها به گونه ای است که نرخ سود سپرده ها باید کاهش پیدا کند و بانک‌های کشور هم مدت ها است به دنبال این کاهش هستند ولی باید شرایط هم برای این کاهش فراهم باشد".

وی افزود:" بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک‌های خصوصی کشور تصمیم دارد نرخ سود سپرده های خود را به 15 تا 16 درصد برای سپرده های یک ساله کاهش دهد و امیدواریم سایر بانک‌ها هم در این مسیر قدم بردارند تا نرخ سود به نقطه تعادلی و واقعی برسد".

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد:" بهره‌مندی از اثرات کاهش نرخ سود نیازمند پایبندی کامل تمام شبکه بانکی به نرخ های واقعی است و تا این هماهنگی به صورت کامل بوجود نیاید، نمی توانیم از پیامدهای کاهش نرخ سود در سطح کلان اقتصاد بهره ببریم".

وی در پاسخ به این سؤال که گزارش‌هایی که اخیرا درباره شرایط شبکه بانکی کشور و ورشکستگی آن منتشر شده تا چه حد صحیح است، گفت:" ورشکستگی از نظر حقوقی مفهوم مشخص و روشنی دارد. شرایط بانک‌های کشور در حال حاضر با این مفهوم مطابقت ندارد. چرا که بانک‌ها دارایی‌های زیادی دارند که نسبت سرمایه به مطالبات غیرجاری آن‌ها را در سطح مطلوبی نگه می دارد، ولی  بخش زیادی از این دارایی ها به صورت وثائق ملکی تسهیلات گیرندگان است و امکان نقدشوندگی ندارد. این وضعیت با حالتی که بانک اصلا دچار کمبود دارایی و سرمایه باشد متفاوت است".

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • nima A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    64 1
    ... الحمدالله بانکها در کشورمان هرگز ورشکست نخواهند شد و فقط مردمند که ورشکسته می شوند و پولشان سوخت می شود.
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    54 1
    خب، سود سپرده‌ها رو کاهش دادین، سود تسهیلات رو چی؟
  • نظري IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    49 3
    ميخوان ضرر و زيان ايران خودرو كه متولي تاسيس شماست رو از جيب مردم جبرن كني ؟
    • طولابي IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      44 3
      بنويسيد پارسيان ؛ بخوانيد ايران خودرو
  • خزاعي IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    50 3
    نرخ سود پائين و نرخ دلار بالا ، كوچ به سمت بازارهاي ارز و طلا
  • اعظم IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    32 1
    خرما 12000 هزار ، مرغ 6500 ، برنج ايراني 13000 و ... اين نمونه 3 قلم كالاي اساسي اين ماه است ، واقعيت وضعيت اقتصادي ما اين است با اين طرحهاي اقتصادي تيم اقتصادي دولت و بي خيالي مجلس و نه اون چيزي كه شما به عنوان خوراك خبري از خودتون بيان مي كنيد
    • دشتستان IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      5 0
      ولا از من باغدار خرما خريدن ١٢٠٠تومان امسال كلا ضرر كردم اعلام فروش باغ كردم اما مشتري ني
  • بی نام GB ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    35 1
    سود تسهیلات بانکی چطور؟ همه چیز داره گرون میشه ولی ارزش پول مردم میاد پایین؟شما بانکی ها و هرکه در این امور مداخله داره خیانت در امانت مردم می کنید و ....
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    21 1
    این بانکها میخواهند کمک کنند که سرمایه ها را روانه بانکهای دیگر کنند تا پول بیشتری را جمع کنند کمک غیر مستقیم
  • غلامرضا محمدیان A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    22 1
    با هزار بدبختی با 60سال سن مقداری پول جمع کردم نزدیک پنجاه میلیون و در بانک گذاشتم و سود آن کمی زخم های زندگی ام را بهتر می کند اما با این سود هم زخم های من درمان نمی شود با کاهش سود شرایط زندگی من پیرمرد بدتر می شود، کاهش سود بانکی در زندگی آنهایی که میلیاردی در سپرده هایشان هست و سودهای کلانی دریافت می کنند تغییری ایجاد نمی کند اما من پیرمرد که زیر پنجاه میلیون را بعد از چهل سال کار و با قرض آن را فراهم کردم زندگی من را نابود می کند، کاش مسوولان این را در نظر می گرفتند
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    23 4
    بانک پارسیان مایه ننگ بانکهای خصوصی کشور است.سود سی و یک روز شش ماه اول سال رو همان سی روز حساب می کنند و به حساب مشتریان می ریزند.اسم این کار رو شما چی می ذارید؟ بانکهای خصوصی و نیمه خصوصی دیگر مراقب باشند با طناب بانک پارسیان به داخل چاه نروند،چون اعتماد مشتری که از بین رفت دیگر هیچ جایگزینی برای جبران آن پیدا نمی شود.تا چند روز دیگه تمام حساب های بانک پارسیانم را می بندم.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    14 0
    جالب یک کلمه در مورد سود تسهیلات نگفت یعنی سود سپرده کاهش پیدا کند موضوع سود تسهیلات هم که نظری در موردش نه بانک مزکزی می دهد نه دیگزان ، خوب کی سود می کند بانکها کی ضرر می کند مردم معلوم است که بانکها با هم متفق القول باشند .
  • بی نام KZ ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 1
    با سلام این استاد لطفا در مورد خرید بانک کذایی در قرقیزستان و ارائه وام با سود ۵ در صد در ماه به شهروندان این کشور توضیح دهند و مسئولین مبارزه با فساد لطفا به این پرونده ورود نمایند. اگر قرار است با فساد برخورد کنیم باید همه دست به دست هم دهیم و اطلاع رسانی کنیم .
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    17 3
    این دولت با این تیم اقتصاد ویرانگرش آدمو از زندگی سیر میکنه هر جنسی روزانه داره میره بالا فقط تورم میاد پائین تا باهاش هم حقوق کم بدن هم سود بانکی کم شه مردمم که ..... سقف بگذارید برای کاهش سودتون دولتی که نه واسه پرداخت یارانه برنامه داره نه واسه کاهش نرخ سود. خشک و تر بسوزن. حقوق مدیراتونم که صداش دراومده. بیچاره ملت بیچاره ملت.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    3 0
    ای کاش مرم هم مثل بعضیا پولاشون تو بانکای سوییس بود تا دغدغه کاهش سود نداشتن
  • محقق A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    8 0
    بانک هایی که در کاهش نرخ سود بانکی پیش قدم شده اند دلشان برای مردم نسوخته بلکه سالهای قبل تا الان با سپرده های بانکی به همراه شرکاء و دوستان محتکرشان در بازار دلالی ملک و خودرو و ...... و پشت پرده سودهای هنگفت به جیب می زدند و الان با رکود بازارو چشم انداز کاهش قیمت ملک و خودرو در آینده دیگر احتیاجی به این سپرده ها ندارند و تقاضایی هم از سوی دوستان دلالشان برای تسهیلات وجود ندارد پس دلیلی ندارد پولها را درحسابها راکد نگه دارند و به سپرده گزاران سود بدهند بنابراین با کاهش نرخ سود سپرده مشتری را به خروج سرمایه از بانک وادار می کنند ای کاش مسئولین چشمشان را یکم باز می کردند و واقعیت را می دیدند
  • مممم IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام الان کسی از بانک ها خبر داره . کدوم بانک سود بالاتر و طرح ویژه داره . یکساله ممنون
  • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    بابا یه فکری به حال مستاجرها بکنید، اینطور که شما سود رو کاهش میدی و از اونطرف ساخت مسکن هم خیلی کم شده ما باید سر سال 50 درصد رهن یا اجاره خودمون رو زیاد کنیم