دولت تدبیر و امید به مدیریت استانداری بومی و محبوب ایلام که توانسته در این مدت جای خود را در دلهای مردم باز کند ، آینده ایلام را بسیار خوب می کند. او در جلسه ای با اشاره به 7 طرح مهم که چهره استان را عوض می کند از افزایش میزان زمینهای آبی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی استانداری ایلام- مدیران حوزه صنعت، معدن، تجارت و بازار استان ایلام به منظور هماهنگی و گفتگو درخصوص برنامه های روز صنعت و معدن با محمدرضا مروارید دیدار و گفتگو کردند.
استاندار ایلام در این دیدار گفت: به منظور تببین برنامه وها و اهداف اقتصاد مقاوتی باید همایشی با حضور بازاریان، صنعت گران و معدن کاران برگزار شود تا در این همایش اهداف عالی اقتصاد مقاومتی برای این عزیزان تبیین گردد.
محمدرضا مروارید افزود: دولت در راستای اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار جدی و پیگیر است.
استاندار ایلام با اشاره به اهمیت حوزه بازرگانی و خدمات گفت: در دنیای امروز و با توجه به ماشینی شدن تولید، کشورهای توسعه یافته به بازار بازرگانی و ارائه خدمات روی آورده اند.
وی افزود: دولت ها برای ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری به دنبال کارهای بازرگانی و خدمات هستند.
مروارید اراده نظام جمهوری اسلامی در سال اخیر را ایجاد رونق اقتصادی و خروج از رکود اعلام کرد و افزود: در ایلام هم باید با استفاده بهینه از بازاریان و بازرگانان استان، مرز مهران را بیش از پیش فعال کنیم تا در راستای بهبود وضعیت اشتغال گام برداریم.
استاندار ایلام در بخش دیگری از گفتگوی خود به خدمات بازاریان در ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه بازار ایلام پس از سیل سال گذشته، نهایت صبوری، اعتماد و وفاداری خود را با دولت و نظام به اثبات رساند که از این بابت باید قدردان این عزیزان باشیم.
وی، تصور خود از آینده ایلام را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته برای ایجاد واحد های جدید پتروشیمی، نیروگاه های مهران و دهلران، منطقه آزاد مهران و به سرانجام رسیدن 7 واحد صنعتی که اکنون در حال انجام عملیات هستند می توان آینده ایلام را بسیار مثبت دید.
مروارید، نقش این کارخانه ها و نیروگاه ها در ایجاد اشتغال پایدار را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید، کل زمین های آبی کشاورزی استان 70 هزار هکتار بود اما با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته، این میزان در سال آینده به 170 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.
وی، ظرفیت های استان ایلام در حوزه گرشگری را بسیار غنی و مطلوب دانست و تاکید کرد: باید برنامه ریزی صورت گیرد تا بخش خصوصی را به استفاده از فضای اطراف سدها و دریاچه های استان ایلام ترغیب کرد و به سمت استفاده از این ظرفیت ها پیش رفت.
وی، کنگره عظیم اربعین را یکی دیگر از ظرفیت های مهم استان عنوان کرد و افزود: باید برنامه ریزی شود تا از ظرفیت عظیم عبور3 میلیون نفر از مرز مهران، به سود توسعه استان استفاده شود.
استاندار ایلام به دیدار اخیرش با وزیر نفت اشاره کرد و افزود: مهندس زنگنه در این دیدار شخصا پیگیر ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی دهلران شد و دستورات لازم را برای اجرای سریعتر این پروژه ها صادر کرد.
وی در پایان، به زمان بر بودن فرایند پروژه های بزرگ صنعتی و تاثیر گذار اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه به نتیجه رسیدن پروژه های مهم و اثر گذار زمان بر و طولانی است، نمیتوان در کوتاه مدت انتظار به ثمر رسیدن این تلاش ها را داشته باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    5 0
    پیام بازرگانی بود تا خبر .