وضعیت بدنسازی باشگاههای لیگ برتری با وجود آزادی بازیکنان، زیاد مناسب به نظر نمی رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی می گوید بازیکنان شاغل در لیگ برتر باید زیر نظر او و کادر فنی اش بدنسازی کنند. این ایده کی روش برای امسال نیست و در نظر دارد تا جام جهانی روسیه چنین پروژه ای را پیاده سازی کند. جالب اینجاست که ملی پوش ها هم راضی هستند برای پیشرفت شان این کار صورت بگیرد و از آن استقبال کرده اند.
ماجرا این است که بازیکنان در تیم های باشگاهی خود، به سادگی می توانند از تمرینات بدنسازی فرار کنند. این تمرینات به تنهایی کافی نیست و میزان استراحت و تغذیه بازیکنان در زمان بدنسازی اهمیت زیادی دارد. در ایران بازیکنان در زمان بدنسازی دو ساعت در اختیار کادر فنی هستند و بدنسازی می کنند. سپس آنها آزاد هستند و در خانه ممکن است هر غذایی بخورند. میزان استراحت آنها هم نامشخص است به همین دلیل هر سال در روزهای پایانی فصل می توان دید که وضعیت بدنی اکثر بازیکنان چقدر نامناسب است.
کی روش می گوید یکی از عوامل حذف ایران در جام جهانی 2014 و شکل آن شکلی مقابل بوسنی، همین مشکل بود. حالا او قبل از جام جهانی روسیه قصد دارد خودش هر ساله ملی پوش ها را بدنسازی کند. در اردوی تیم ملی، بازیکنان به طور کامل در اختیار کادر فنی هستند و حق خروج از اردو را ندارند. تنها بین دو اردوی ارمنستان و اتریش 5 روز آزاد هستند تا پیش خانواده های خود بروند. برنامه تغذیه و تمرینی بازیکنان هم به طور کامل مشخص است و قطعا به شکل بهتری بدنسازی می کنند. کی روش معتقد است اگر ایران بتواند چنین برنامه ای را تا جام جهانی رعایت کند، شانس زیاد برای صعود حتی به مرحله دوم خواهد داشت. البته این ملزم آن است که ایران ابتدا بتواند در مرحله نهایی انتخابی موفق باشد. وضعیت بدنی بازیکنان در این مرحله هم اهمیت زیادی دارد.


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =