توسعه فضاهای سبز؛ گامی برای استقبال از تبریز 2018

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باور ما حفظ و حراست از باغات و فضاهای سبز موجود در تبریز است، گفت: پس از آن توسعه فضای سبز شهری مطابق با متدها و استانداردهای روز در اولویت مدیریت استانی قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدصادق پورمهدی در بازدید از خانه باغ امامی تبریز با بیان اینکه فضاهای سبز به عنوان تنفس گاه شهری به شمار می روند، اظهار داشت: چنین تنفس گاههایی به خصوص برای کلانشهرهایی مثل تبریز از ضروریات است .

وی افزود: اعتقاد بر مسائل زیست محیطی و ایجاد تنفس گاه برای همشهریان خود و همچنین از سوی دیگر حفظ و حراست از فضاهای سبز موجود در تبریز به نوعی باور قلبی در مجموعه مدیریت استانی و شهری است.

پورمهدی ادامه داد: خوشبختانه همکاران سازمان پارکها و فضای سبز، شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز نیز در تحقق این موضوع همواره مدیریت استان را همراهی کرده اند که این اقدامات جای قدردانی و تشکر دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اطمینان خاطر دادن به شهروندان جهت صیانت از فضاهای سبز، تصریح کرد: به مردم عزیز می گویم که خیالشان راحت باشد چرا که ما در بحث حفظ و توسعه فضای سبز، با متدها و استانداردهای روز عمل می کنیم به طوری که مصرف آب در این زمینه کم باشد چرا که ما مشکل کمبود منابع آبی داریم.

وی افزود: برای این موضوع عزمی جزم داریم و سعی داشته ایم طی 2.5 سال گذشته نیز این را ثابت کرده و به مردم بقبولانیم که بر حرف و شعار خود هستیم.

پورمهدی تملک باغ امامی را نیز در همین راستا عنوان کرده و گفت: این پروژه نیز در همین راستا است و از این بابت من از همکاران شهرداری جهت تملک خانه باغ امامی تشکر می کنم.

به گفته ی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، خانه باغ امامی در اولین فرصت به یکی از پارکها و مجموعه هایی تبدیل می شود که به عنوان تنفس گاه و تفرجگاه شهری در اختیار مردم قرار می گیرد .

وی با تاکید بر حمایت مدیریت استانی از تملک و احیای باغات و کاربری های فضای سبز تبریز، اظهار داشت: به شهرداری اعلام کرده ایم هر جایی که بتوانیم برای تملک، احیا و احداث چنین فضاهایی حمایت کرده و مدیریت استانی برای چنین تصمیم گیری هایی از هیچ گونه کمک و حمایتی دریغ نمی کند.

به گفته وی، این کمک نیز از محل سایر کاربری ها خواهد بود که با ایجاد ارزش افزوده به شهرداری کمک کنیم و تا کنون نیز این را در عمل نشان داده ایم.

پورمهدی پارکها و فضاهای سبز را محل درآمدی برای مردم دانسته و افزود: درآمد همیشه از مجتمع های تجاری و مسکونی نیست. به خصوص هم اکنون که به استقبال سال 2018 و تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی می رویم، همین پارکها می توانند در کنار فضاهای سبز محل درآمدی برای شهرداری و مجموعه شهری آماده شوند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: این موضوع در کشورهای دیگر به وفور دیده می شود که با ایجاد رستوران، موزه، نمایشگاه عرضه محصولات منطقه و...در پارکها می توان کسب درآمد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =