به گزارش مهر، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از احداث مسیری ویژه تردد نابینایان در ضلع شرقی خیابان چهارباغ پایین خبر داد.

 ندا واشیانی پور خود با اشاره به تقدیر و تجلیل از هنرمندان و خالقان نفیس ترین قرآن جهان اسلام در یكصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: این قرآن به خط ثلث کتابت شده و حدود هفت سال کتابت آن طول کشیده و سپس با نظارت و تایید آیت الله صافی نگارش و اعراب گذاری شده است.

وی اضافه كرد: کاغذ این قرآن دست ساز است و هر صفحه آن تهذیب ویژه ای را به خود اختصاص داده و در واقع 176 تذهیب متفاوت و بی نظیر را در صفحات این قرآن شاهد هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح كرد: جلد این قرآن از جنس نقره و مزین به 150 نگین برلیان و یاقوت کبود است که در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران رونمایی شد و هنرمندانی همچون غلامرضا ماهرویی کاتب و خوشنویس قرآن نفیس، استاد صادق زاده تهذیب کار اثر، علی ساعی قلمزن و حکاک اثر، حسینعلی جعفریان تهیه کننده کاغذ و صحاف، حمید ملکیان صحاف و برادران جان فزا که مسئول تهیه این اثر نفیس بودند، نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینكه بند اول لایحه ای به همراه توافق نامه‌ای در خصوص آزادسازی یك هزار و 517 و نیم مترمربع زمین در طرح خیابان شهید اشرفی اصفهانی (ورودی خیابان بهشت) بود که مورد تصویب قرار گرفت، اظهار داشت: همچنین لایحه‌ای در راستای پیشنهاد تفویض اختیاراتی به مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در موافقت با انجام مطالعات و ترک تشریفات مناقصه، تعیین مسئول امور مالی پروژه و افتتاح حساب بانکی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

واشیانی‌پور افزود: لایحه ای نیز به همراه پیشنهاد واگذاری یک واحد تجاری در خیابان شیخ طوسی شرقی، خیابان میثم با حفظ مالکیت شهرداری اصفهان به یک خیریه فرهنگی مذهبی که افراد بی بضاعت و ایتام را تحت پوشش داشت مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اما لایحه‌ هفته گذشته به صورت یک فوریت در ارتباط با پشنهاد اهداء مبلغ سه میلیارد ریال به ستاد دیه استان اصفهان برای کمک در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و هزینه برنامه تلویزیونی یک شهر یک ضیافت ماه مبارک رمضان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه کمیسیون تلفیق در صحن علنی شورا مصوب شد.

وی به برخی پروژه های منطقه سه شهرداری اشاره و اظهار كرد: احداث خیابان و پارکینگ سطحی فرشادی و کمکی آمادگاه که به پیمانکاری مسکن زاینده رود به مبلغ اولیه حدودا 102 میلیارد ریال جهت اجرا و مبلغ یک میلیارد ریال جهت نظارت و با مدت اولیه پیمان هشت ماهه در حال اجرا است.

واشیانی پور با تاكید بر اینكه این پروژه خیابان های باغ گلدسته و استانداری را به هم مرتبط می سازد و هزینه آزادسازی بالغ بر 189 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده، ادامه داد: احداث خیابان کمرزرین (حدفاصل خیابان کمال تا میدان امام علی(ع) ) به مبلغ اولیه حدوداً سه میلیارد ریال در حال اجرا است و هزینه آزادسازی بالغ بر 80 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح كرد: در طول مسیر پیاده روسازی ضلع شرقی خیابان چهارباغ پایین (حدفاصل دروازه دولت تا میدان شهدا) مسیری برای تردد نابینایان نیز احداث شده و در طول مسیر تمام پل ها برای استفاده این افراد اصلاح شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینكه بهسازی و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان و کف سازی بازار قیصریه از پروژه هایی بود که انجام گرفت، اضافه كرد: عملیات کف سازی این بازار به درخواست کسبه با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد ریال در مساحت یك هزار و 400 مترمربع توسط سازمان نوسازی و بهسازی انجام گرفت.

وی تاكید كرد: ساماندهی فاز سوم باغ بهشت در پارک شهید رجایی نیز از پروژه‌های انجام گرفته در منطقه سه است که عملیات اجرایی آن از دو سال قبل آغاز شده و هم اکنون فاز سوم آن با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و 991 میلیون ریال در حال اجراست.

واشیانی پور در ادامه به قدمت تاریخی مسجد علی(ع) اشاره نمود و گفت: یکی از پروژه‌های پیرامون میدان امام علی(ع) مرمت این مسجد است که به عنوان یکی از اولویت های شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفت است.

وی با تاكید بر اینكه خانه استاد همایی با نام خانه شعر و ادب پارسی با مساحت 500 مترمربع در خیابان نشاط، روبروی کوچه بیت الحسین (ع) مجدداً با مبلغی حدود دو میلیارد و 600میلیون ریال احیاء شده است، گفت: استحکام بخشی مقبره باباقاسم در منطقه سه شهرداری اصفهان نیز که در سال های گذشته انجام شده هم اکنون خود مقبره در حال مرمت است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به احداث سالن کشتی جنب زورخانه نیز اشاره نمود و گفت: مساحت این پروژه 363 مترمربع است و هزینه آزادسازی آن حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینكه کف سازی میدان نقش جهان و خیابان های سپه و حافظ در مساحت 12هزار مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 28 میلیارد ریال در حال انجام است، ادامه داد: بخش اول این پروژه که مربوط به پیاده روهای اطراف محوطه فضای سبز است، در سال گذشته انجام شد و هم اکنون کف سازی ضلع شمالی میدان و کف سازی خیابان سپه در حال اجرا است که امیدواریم در ماه های آینده شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

واشیانی پور با تاكید بر اینكه کف‌سازی گذر مجلسی حدفاصل مقبره علامه مجلسی تا خیابان علامه مجلسی در مساحت یك هزار و 300 مترمربع و با اعتبار سه میلیارد و 750 میلیون ریال در حال انجام است، تصریح كرد: با تکمیل این قسمت تمام گذرهای منتهی به مقبره احیا شده و با اجرای جلوخان میدان امام علی(ع) این گذر به دیگر بازارهای میدان متصل خواهد شد.

وی اضافه كرد: به هر حال تمام تلاش منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان نهاد سیاست گذار و شهرداری به عنوان سیستم اجرایی ایجاد رفاه آسایش و افزایش امکانات بیشتر برای مردم شهر اصفهان است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =