مصاحبه با کار آفرین نمونه کشوری/ تحولی در صنعت تبلیغات در راه است

مدیر و موسس شرکت داده پردازی آموت از اشتغال و کار آفرینی تا نسل آینده تبلیغات سخن به میان آورد

اشکان خوش سرور - خبرآنلاین: سلام لطفاً خودتون رو معرفی کنید؟
سلام، من یوسف مذهب هستم متولد 1363، مدیر و موسس شرکت نرم افزاری آموت
داده پردازی آموت از چه سالی و با چه هدفی تأسیس گردید؟
شرکت نرم افزاری آموت از سال 86 با هدف رشد و توسعه صنعت نرم افزاری مبتنی بر سیستم های رومیزی فعالیت خود را آغاز نمود و در طی 9 سال اخیر کیفیت و نوآوری در تولیدات و پشتیبانی قدرتمند و مشتری مداری و پاسخگویی شایسته به نیازهای مشتریان از جمله اهداف والا و چشم اندازهای این شرکت بوده است.
معنی و مفهوم برند آموت چیست؟
لوگو و آرم تجاری برند آموت به بالندگی و بلند پروازی، آزادی و عدم محدودیت در رفع نیاز مشتریان و ارائه خدمات و همچنین به نگاه جامع و گسترده به نیازهای نرم افزاری جامعه اشاره دارد. و ماهیت روشن و شفاف آن ریشه در ارزش های زیر دارد:
نوآوری و سادگی- روابط و مشتری مداری- درستی و عدالت - خستگی ناپذیری- مدیریت صحیح
در چه زمینه ای به ارائه خدمات مشغول هستید و چه تفاوت هایی با مجموعه های مشابه دارید؟
شرکت آموت در سه حوزه ابزارهای کنترلی و مدیریتی، تبلیغات و اطلاع رسانی، و حوزه ارتباط با مشتری نرم افزارهایی را عرضه می نماید. در حوزه نرم افزارهای کنترلی و مدیریتی می توان به تماس پرداز، ضبط مکالمات و کنترل تماس اشاره کرد. در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی نرم افزار بلوتوث، نرم افزار پیامک آموت، و سامانه پیام صوتی آوانک را می توان نام برد که با توجه به اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی تأثیرگذار در رشد و نمو اصناف و کسب و کارهای مختلف، تمرکز زیادی را به ارتقاء سطح خدمات رسانی در این حوزه اختصاص داده ایم که خوشبختانه مورد استقبال گرم و کم نظیر صاحبان صنایع و مشاغل قرار گرفت. به عنوان مثال ارسال صد میلیون پیام صوتی موفق توسط سامانه آوانک در طی مدت زمان کمتر از دوسال گواه این ادعاست. در حوزه ارتباط با مشتری ضمن تحقیق و توسعه و درک صحیح از نیازهای سیستم های کاری گوناگون در کشور موفق به ارائه نرم افزار CRM ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) قدرتمند و انعطاف پذیر و مطابق نیازهای متنوع مشتریان بوده ایم. نرم افزاری آموت عضو نظام صنفی رایانه ای کشور و دارنده گواهی ISO-9001:2008 در مدیریت کیفیت می باشد. همچنین عضو همکاران شرکت های مایکروسافت و اینتل در خاورمیانه می باشد.
سطح پیشرفت علم آی تی، فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را در مقایسه با کشورهای توسعه یافته چگونه ارزیابی می کنید؟
من معتقد هستم که دیگر نمی توان با روش های سنتی جامعه امروزه را اداره کرد. بنابراین بهتر است با برخورداری از دانش نوین و به روز در عرصه فناوری اطلاعات و حمایت هرچه بیشتر فعالان و کارفرمایان عزیز در این عرصه با پیشرفت علم و تکنولوژی جهانی همراه شد. البته با وجود پیشرفت چشمگیر جامعه در سال های اخیر در این حوزه باز هم روش های سنتی همچنان در کشور رایج بوده و متأسفانه تبلیغات سوء بر علیه این دانش نوظهور همچنان تداوم دارد.
جنابعالی به عنوان کارآفرین به چه میزان در راستای اشتغال زایی در مجموعه خود ایفای نقش نمودید؟
شرکت آموت علاوه بر اشتغال زایی بیش از 147 نفر پرسنل در دهه اخیر و علاوه بر آن با پذیرش بیش از 250 نمایندگی در سراسر کشور عزیزمان کمک شگرفی به ایجاد اشتغال در کشور و جهت دهی و هدایت و کشف و شناسایی استعدادهای جوانان مستعد نموده است. خوب بی شک مهمترین عامل در میزان رضایت از کار، درآمد است. نمایندگان ما همه از کار خود راضی هستند زیرا ما اقداماتی کرده ایم که سود نماینده بالا و تضمین شده باشد. چرا که با خرید پنل نمایندگی آوانک در ماه اول هزینه ای را که برای خرید آوانک کرده اید بدست آورده و از این به بعد سود دهی خالص دارید. این چیزی است که در اکثر حرفه ها امکان پذیر نیست.
در خبرها مشاهده کردیم اولین سامانه پیام صوتی در ایران توسط نرم افزاری آموت رونمایی شد. ماجرا چیست؟
شرکت چندین سال بود که در حوزه تولید و عرضه نرم افزار ارسال پیامک متنی فعالیت داشت و با استقبال فوق العاده کارفرمایان و مردم عزیز، ایده اولیه پیامک صوتی و ارسال آوا برای مخاطبین شکل گرفت. به این ترتیب با مخابرات وارد مذاکره شدیم و این دستاورد بزرگ تحت عنوان سامانه آوانک به عنوان اولین اپراتور پیام صوتی در ایران فعالیت خودش را آغاز نمود.

چه تفاوت هایی این سامانه با روش های متداول تبلیغات انبوه دارد؟
استفاده از شیوه های سنتی تبلیغاتی که در گذشته مرسوم بوده خوب است اما همیشه شیوه های نوین باعث پیشرفت شما نسبت به رقبا می شود. به این دلیل که در پیام صوتی از تماس مستقیم با مخاطب استفاده می گردد و شما می توانید همراه پیام احساس را هم به مخاطب خود انتقال دهید. به همین دلیل است که می گوییم صدای شما می تواند اعجاز کند !
کاربران سامانه پیام صوتی چه کسانی هستند؟
در هر سیستمی که نیاز به اطلاع رسانی به مشتری باشد می توان از آوانک بهره برد. به عنوان مثال ادارات و سازمان های دولتی، مراکز آموزشی، هتل ها و آژانس های مسافرتی،تعاونی ها، کارخانه ها و شرکت ها، رستوران ها و فست فود ها، نمایندگان بیمه، و کلیه مشاغل فروشگاهی از قبیل پوشاک، آرایشگاه، آتلیه و ...
در هر زمینه کاری می توانید حتی پس از انجام و ارائه خدمات با استفاده از سیستم نظرسنجی سامانه، ضمن تشکر از مشتری بابت انتخاب شما به عنوان ارائه دهنده خدمات، از میزان رضایت ایشان از خودتان مطلع شوید.
اثربخشی این روش تبلیغاتی را چگونه قابل ارزیابی است؟
واضح و مبرهن است که با توجه به مزایایی که این سامانه دارد از قبیل ارسال پیام به هزاران شماره در کمترین زمان، گنجاندن احساس در پیام، هزینه ارسال به مراتب کمتر از اس ام اس، اطمینان کامل از اینکه مخاطب پیام شما را شنیده است و چه میزان از محتوای ارسالی شما را گوش داده، ارسال پیام به مناطق شهری خاص و دلخواه به آسانی از روی نقشه، و امکانات دیگر سامانه از قبیل نظرسنجی، سرویس برگشت از تماس و... قطعاً این روش تبلیغاتی نوین تمامی شاخص های اثربخشی تبلیغات را داراست و در صورت استفاده از این سرویس یک روش تبلیغاتی بدون ریسک و بسیار تأثیرگذار را تجربه خواهید کرد.
به عنوان یک کارشناس نقش و اهمیت تبلیغات در کسب و کار را چگونه ارزیابی می کنید؟
باتوجه به گسترش جوامع در عصر حاضر و ظهور مشاغل گوناگون و افزایش بازار رقابتی، تبلیغات در این دوره از اهمیت بسزایی برخوردار است و استفاده هدفمند و سنجیده از روش ها و ابزارهای تبلیغاتی در میزان بهره وری سازمان تأثیرگذار و معجزه آسا خواهد بود.

از خراسان رضوی تا به گیلان و از گیلان به تمامی استان ها فعالیت های شما در حال گسترش است. چشم انداز آینده شرکت چیست؟
امیدواریم تا با ارزش آفرینی و خلق فرصت های جدید و با به کارگیری صحیح از توانمندی های حرفه ای خود گامی بزرگ برای صادرات نرم افزار به خارج از مرزهای کشور عزیزمان ایران برداریم و همواره با افتخار شاهد پیشرو بودن سرزمینمان در حوزه ارتباطات و صنعت نرم افزار باشیم.
و سخن پایانی؟
امید است به لطف خدا و محبت مشتریان و همراهان همیشگی آموت بتوانیم همچنان با تمام قوا و با گسترش صنعت نوپای نرم افزار و فناوری اطلاعات در کشور در افزایش بهره وری و بالا بردن راندمان سیستم های اقتصادی کشور بکوشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید موحد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    5 4
    عالی بود. مرسی