۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۷

رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس ائتلاف ملی عراق سه‌شنبه شب با شاه عربستان در شهر "ریاض " پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری عربستان، در دیدار "سید عمار حکیم " رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و "عبدالله بن عبدالعزیز " تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک بررسی شد.


در این دیدار تعدادی از مسئولان سعودی از جمله وزیر امور خارجه عربستان به همراه سفیر عراق در این کشور حضور داشتند. خبرگزاری عربستان به جزئیات بیشتری درباره این دیدار اشاره‌ای نکرد.


خبرگزاری عراقی "براثا " پیش از این به نقل از برخی منابع مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که سید عمار حکیم در جریان دیدار از عربستان روابط بین دو کشور، تحولات عراق، اوضاع امنیتی عراق و نقش کشورهای منطقه در تقویت امنیت این کشور را بررسی خواهد کرد.


براساس این گزارش، سفر عمار حکیم به ریاض که درپی سفر "جلال طالبانی " رئیس جمهور و "مسعود بارزانی " رئیس منطقه کردستان عراق انجام می‌‌شود، تأثیر زیادی در رابطه با تفاهم و بهبود روابط بین دو کشور به همراه خواهد داشت.


در همین رابطه، شیخ "حمید معله الساعدی " از مسئولان ارشد مجلس اعلای اسلامی سفر سید عمار حکیم به عربستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: این سفر در زمان حساس و در چارچوب گفت‌وگوهای جاری برای ترسیم آینده عراق و تحکیم روابط با کشورهای همسایه انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =