رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اقدام اخیر رژیم بحرین درخصوص سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم گفت: جهان اسلام در مقابل این اقدام رژیم بحث ساکت نخواهد نشست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه در حاشیه دیدار اعضای شورای مرکزی تجمع عربی و اسلامی برای پشتیبانی از مقاومت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم از سوی رژیم بحرین افزود: آنچه که رژیم بحرین انجام داده است کاری خلاف مقررات بین المللی و حقوق انسانی و مبانی اسلامی است.

وی گفت: حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرین مورد احترام مردم و علمای بحرین و حوزه های علمیه جهان اسلام و شخصی شناخته شده و مجاهد فی سبیل الله است.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: اگر رژیم بحرین دست از این اقدام غیرقانونی خود برندارد و به آن جامع عمل بپوشاند، با مقاومت جهان اسلام و مردم بحرین روبرو خواهد شد.
وی در خصوص پیام سردار سلیمانی در مورد شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: به هر حال آنچه که سردار سلیمانی به عنوان مسئول قدس انجام داد، کار مهمی بود و بدون تردید جهان اسلام در مقابل این کاری که رژیم بحرین کرد ساکت نخواهد نشست.
ولایتی همچنین به دیدار خود با اعضای شورای مرکزی عربی و اسلامی اشاره کرد و گفت: دیدار ارزشمندی با مجموعه مدیریت تجمع عربی و اسلامی در حمایت از مقاومت داشتیم که از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، الجزایر و موریتانی بودند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: در این دیدار در مورد ضرورت حمایت از مقاومت و ایستادگی در برابر توسعه طلبی افرادی که علیه منافع جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی و اسلامی تلاش می کنند و در حمایت از صهیونیست ها در استمرار اشغال سرزمین های اسلامی فلسطین به کارشان ادامه می دهند، بحث و گفت و گو کردیم.
وی یادآور شد: تشکیل چنین گروه های مردمی در سطح کشورهای اسلامی و عربی با حضور 33 کشور در کنار دولت هایی که مانند ایران، سوریه، لبنان و عراق برای مبارزه در برابر صهیونیست ها و حامیانشان متحد هستند، کار بسیار مهم و ارزشمندی است.
ولایتی گفت: لازم است این نهادهای مردمی که از اساتید دانشگاه و علمای جهان اسلام تشکیل شده اند به راه خود که حمایت از مقاومت است، ادامه دهند.
رییس اعضای شورای مرکزی تجمع عربی و اسلامی برای پشتیبانی از مقاومت گفت: دیدار با دکتر ولایتی اکنون پس از مسئولیت های متعدد و به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک برای ما افتخار است.
یحیی غدار افزود: این دیدار برای مبادلات اندیشه ها و دیدگاه ها در خصوص انجام همکاری هایی در مسایل راهبردی است و امیدواریم که با ادامه این ارتباطات بتوانیم کارهای مشترکی را داشته باشیم.
وی یادآور شد: در آستانه روز جهانی قدس که توسط حضرت امام (ره) اعلام و موجب حرکتی در امت عربی و اسلامی شد، امروز این حرکت باعث شده است که دشمن صهیونیزم همواره حربه، دشمنی و کینه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران هرچه بیشتر نشان دهد.
غدار گفت: امیدواریم موفق شویم تمام امکانات و دستاوردهای تجمع عربی و اسلامی را در خدمت مرکز تحقیقات و استراتژیک قرار دهیم تا نه تنها در خدمت این مرکز بلکه در خدمت امت اسلامی قرار گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =