مدیر تالار هنر اصفهان از اکران فیلم تئاترهای معروف «هملت» و «مکبث» در آستانه عید سعید فطر در این تالار خبر داد.

حمیدرضا مکارمی، با اشاره به نمایش فیلم تئاترهای معروف جهان تا پایان ماه مبارک رمضان در تالار هنر اصفهان اظهار داشت: در هفته آخر این ماه مبارک و در آستانه عید سعید فطر فیلم‌تئاترهای معروف «هملت» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی رضا گوران و «مکبث» به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی در تالار هنر اصفهان اکران می شود.

وی با بیان اینکه نمایشنامه اصلی این دو نمایش از آثار معروف شکسپیر است که درسرتاسر جهان تئاترهای مختلفی بر مبنای آن ساخته شده است، بیان داشت: محمد چرمشیر نمایش معروف شکسپیر یعنی هملت را با رویکرد تازه‌ای نسبت به دیگر اجراهای این نمایش روایت کرده است و این داستان را این بار از نگاه اوفلیا و رویاهای وی به تصویر کشیده شده است.

مدیر تالار هنر اصفهان ادامه داد: همچنین مکبث از آن دسته نمایشنامه‌هایی است که از زمان خلق تاکنون با قرائت‌های مختلف و اجراهای متفاوتی همراه بوده است اما اجرای رضا ثروتی از مکبث به بازسازی جهان متن اکتفا نکرده و سعی کرده تا نگاهی متفاوت به نمایشنامه هزاران بار اجرا شده شکسپیر داشته باشد که همین امر بخش عمده‌ای از قدرت و موفقیت این تئاتر را در می‌گیرد.

وی با اشاره به زمان نمایش فیلم تئاترهایی که در این هفته در تالار هنر اصفهان اکران می‌شود، ابراز داشت: روز شنبه بر پرده تالار هنر فیلم تئاتر «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی همایون غنی‌زاده، روز یک شنبه «هملت» و دوشنبه «مکبث» اکران می‌شود و روز سه شنبه پانزدهم تیرماه نیز فیلم تئاتر «عجایب المخلوقات» به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی بر پرده تالار هنر اصفهان خواهد رفت.

مکارمی درباره فیلم تئاتر آنتیگونه بیان داشت: این نمایش نیز از بسیاری از تئاترهای آنتیگونه دیگر متفاوت است و غنی‌زاده توانسته با یک دراماتورژی قابل تامل آنتیگون را از ۲۵۰۰ سال پیش و از یونان باستان به زمان امروز بکشاند.

وی گفت: همچنین نمایش «عجایب المخلوقات» بدون دیالوگ بوده و حرکات فیزیکال و مینیمال حرکتی، زبان این نمایش است و موسیقی در آن همانند یک دیالوگ عمل کند.

 علاقه مندان برای تماشای فیلم تئاترهای برگزیده کشور می توانند تا ۱۵ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۸ به تالارهنر اصفهان واقع در میدان لاله مراجعه کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =