بر اساس گزارش سایت نظام رتبه‌بندی علمی سایماگو (SCImago) دانشگاه گرانادا اسپانیا، ایران در رتبه نخست علمی هوافضا در خاورمیانه و رتبه یازدهم در جهان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری؛ پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آمار منتشر شده از سوی سایت نظام رتبه‌بندی سایماگو از ارتقای رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی هوافضا در سال 2015 خبر داد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تأکید کرد: ایران در سال 2015 بالاتر از کشورهای اسپانیا، هلند، برزیل، سوئیس، مکزیک و اوکراین در رتبه یازدهم تولیدات علمی رشته مهندسی هوافضا قرار گرفت.

کرمی گفت: کشور ایران با انتشار 341 مقاله و تعداد 101 ارجاع در حوزه مهندسی هوافضا، جایگاه نخست علمی خاورمیانه و یازدهم جهان را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که ایران در سال 2014 در رتبه 14 و پایین‌تر از کشورهای اسپانیا و هلند قرار داشت.

به گفته پرویز کرمی امید است که این رشد علمی بتواند منجر به توسعه فناوریها و صنعت هوافضای و هوانوردی کشور شود.

۴۷۲۳۶

کد خبر 553027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    4 2
    به سايماگو بگين اگه خودروهاي ما رو ببيني كه از سال 1370 با يك شكل توليد ميشه از اين رتبه بنديت شرمنده ميشي
  • هادی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    3 2
    معیار این سایت تعداد مقالات علمی منتشر شده است. نه کار اجرایی. مقالات علمی را میتوانید بروید در خیابان انقلاب ربه راحتی بخرید و منتشر کنید. در عمل ایران کجا ایستاده؟