استاندار آذربایجان شرقی گفت: نرخ بیکاری در استان از 12.8 درصد در سال 92 به 7.3 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، "اسماعیل جبارزاده" شامگاه شنبه در بیست و سومین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی افزود: جلسات شورای گفتگو بر اساس قانون 5 ساله پنجم با هدف تعامل و گفتگوی مستقیم دولت و بخش خصوصی با هدف طرح و حل مشکلات تولید کنندگان برگزار می شود که خوشبختانه تا کنون بالای 80 درصد از مصوبه های این شورا اجرایی شده، پنج درصد از آنها در حال اجرا است و 15 درصد نیاز به تغییر قوانین و دستور العمل ها دارد.

وی از کاهش نرخ تورم به عنوان یکی موفقیت های بزرگ اقتصادی دولت نام برد و گفت: هیچ کارشناس اقتصادی باور نمی کرد که در این مدت دولت بتواند تورم را از بالای 40 درصد به زیر 10 درصد برساند.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از کاهش نرخ بیکاری آذربایجان شرقی به عنوان یکی از آثار تعامل دولت و بخش خصوصی در شورای گفتگو نام برد و افزود: در سال 1392 شمسی نرخ بیکاری در این استان حدود 12.8 بود، اما طبق اعلام مرکز آمار این نرخ در اواخر سال 1394 شمسی به 7.3 کاهش یافته است.

جبارزاده در ادامه با استقبال از کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، گفت: کاهش نرخ سود سپرده های بانکی جزو یکی از مشکلات حوزه تولید بود و بالاخره دولت سود سپرده بانکی را به 15 درصد رساند تا منابع از بانک ها خارج شود.

وی افزود: متناسب با نرخ سود سپرده های بانکی، سود تسهیلات بانکی هم کاهش یافته و امیدواریم این روال در سال های آینده هم ادامه پیدا کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =