ایسنا نوشت: کره شمالی امروز (دوشنبه) تهدید کرد که برای مقابله با سامانه پیچیده و پیشرفته دفاع موشکی آمریکا که قرار است در کره جنوبی مستقر شود دست به اقدام فیزیکی می‌زند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این تهدید از سوی کره شمالی پس از آن مطرح شد که سئول و واشنگتن روز جمعه اعلام کردند که قصد دارند سامانه دفاع موشکی تاد را در کره جنوبی و برای مقابله با تهدیدهای رو به رشد موشکی و اتمی کره شمالی مستقر کنند.

کره جنوبی و آمریکا هنوز دقیقا اعلام نکردند که این سامانه دفاع موشکی در چه قسمتی از کره جنوبی مستقر می‌شود اما گفته‌اند که مرحله پایانی از تعیین محل احتمالی انجام شده است.

بخش توپخانه‌ای وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیونگ یانگ برای مقابله با این سامانه ضد موشکی دست به اقدام فیزیکی می‌زند. ارتش کره شمالی ابزار کافی و تهاجمی برای این اقدام دارد و بدون هیچ رحمی و با آخرین قدرت برای مقابله با آتش جنگی که آمریکا به پا کرده، اقدام می‌کند.

وزارت دفاع کره شمالی همچنین به سئول هشدار داده که با استقرار این سامانه دفاع موشکی خودش را نابود می‌کند.

یک روز پس از اعلام موافقت واشنگتن و سئول در استقرار این سامانه دفاع موشکی کره شمالی یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی پرتاب کرده و باعث انتقادهایی از جانب جامعه بین الملل شد.

در همین حال از زمان اعلام این توافق مبنی بر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی مردم در محل احتمالی استقرار این سامانه تظاهراتی را انجام داده‌اند.

به طوری که روز شنبه حدود 3500 تن از ساکنان منطقه چیل گوک در کره جنوبی که محل احتمالی استقرار این سامانه موشکی است دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

برنامه‌ استقرار این سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی همچنین باعث خشم پکن و مسکو شده است چرا که دو طرف بابت قدرت نمایی نظامی آمریکا در منطقه نگران هستند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد پارک گئون های رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هدف از استقرار این سامانه دفاع موشکی ضربه زدن یا هدف قرار دادن یک کشور ثالث نیست بلکه این اقدام برای مقابله با تهدیدهای موشکی و اتمی کره شمالی است.

وی در نشستی با مشاوران ارشد خود در کاخ ریاست جمهوری گفت: مطمئنم که جامعه بین الملل کاملا از این مساله مطلع است که ما هیچ تمایلی برای آسیب رساندن به کشور ثالث را نداریم.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد: تعیین محل استقرار این سامانه دفاع موشکی ظرف چند هفته آینده صورت می‌پذیرد و متحدان این سامانه را تا پایان 2017 عملیاتی می‌کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =