۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۱
ویدئوی خداحافظی برنی سندرز

برنی سندرز از گزینه های مطرح حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضمن اعلام حمایت از «هیلاری کلینتون» از رقابت های انتخاباتی کناره گرفت.

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و از گزینه های مطرح حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضمن اعلام حمایت از «هیلاری کلینتون» از رقابت های انتخاباتی کناره گرفت.

«برنی سندرز» روز سه شنبه با حضور در گردهمایی انتخاباتی در شهر پورتموث در ایالت نیوهمپشایر، حمایت خود از «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و دیگر نامزد حزب دمکرات را اعلام کرد.

نخست موعد سخنرانی سندرز بود. وی با بیان اینکه برای بیش از دو دهه است که کلینتون را می شناسد و فعالیت های مختلف او را شاهد بوده است، او را پیروز رقابت های داخلی حزب دمکرات معرفی کرد.

سندرز ادامه داد که تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیلاری کلینتون، رئیس جمهوری بعدی آمریکا باشد.
وی که بارها تکرار کرده بود تا زمان اعلام نامزد نهایی حزب دمکرات، از این رقابت ها کناره گیری نخواهد کرد، در توجیه حمایت خود از کلینتون، گفت: انتخابات هیچ گاه درباره اشخاص نبوده است، بلکه درباره نیازهای امروز مردم و مقابله با بحران جدی آمریکا است و کلینتون، بهترین گزینه ممکن برای این کار است.

سندرز در ادامه با حمایت از دولت اوباما، افزود: خیلی راحت می توان فراموش کرد که باراک اوباما کشور را در چه شرایطی تحویل گرفت و این دقیقا همان چیزی است که حزب جمهوریخواه می خواهند.
وی ادامه داد: با این حال، کارهای زیادی باید انجام شود. هنوز هم بسیاری از آمریکایی ها نادیده گرفته می شوند و هنوز هم فقر و نابرابری اجتماعی بسیاری وجود دارد.
سندرز با انتقاد از نظام ضعیف انتخاباتی آمریکا گفت که مردم نباید بگذارند که ثروتمندان، انتخابات را هم بخرند. وی ادامه داد که ترامپ نه تنها به دنبال افزایش حقوق ثابت کارمندان و کارگران نیست، بلکه می خواهد قانون حداقل حقوق را حذف کند.

سندرز در آخرین سخنرانی خود پیش از کناره گیری از رقابت ها، انتقاد های تندی را متوجه نظام سلامت آمریکا کرد. وی با بیان اینکه از هر پنج نفر در آمریکا، یک نفر قادر به تهیه داروهای مورد نیاز خود نیست و مصرف هروئین و دیگر مواد مخدر در سال های اخیر افزایش چشم گیری یافته است، تغییرات جدی را برای مقابله با این بحران خواستار شد.
سناتور ایالت ورمونت بار دیگر صحبت های خود را متوجه ثروتمندان آمریکا و به خصوص «دونالد ترامپ» نامزد احتمالی جمهوریخواهان کرد. وی گفت که به خاطر گریزراه های فراوان در قانون مالیاتی آمریکا، بار پرداخت مالیات روی دوش طبقه کم درآمد جامعه بوده است و حال همان افراد ثروتمند، در راس دولت قرار خواهند گرفت.
از دیگر محورهای سخنان سندرز، رایگان شدن تحصیل در دانشگاه و مقابله با بحران جدی زیست محیطی بود. وی بار دیگر با اشاره به موضع متفاوت ترامپ، او را به نادیده گرفتن حقایق عملی در باب تغییرات زیست محیطی متهم کرد.

در ادامه، هیلاری کلینتون سخنان خود را با این شعار آغاز کرد که دمکرات ها هم اکنون به صورت متحد، قدرت بیشتری خواهند داشت.
از محور های جدید صحبت های وی، اشاره به حادثه اخیر در شهر دالاس و خشونت های پلیس آمریکا بود. کلینتون با بیان اینکه باید دستورالعمل های جدید برای پلیس آمریکا تببین شود، تلویحا به قانون کنترل سلاح اشاره کرد و گفت : سلاح های جنگی جایی در خیابان های آمریکا ندارند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، خشونت پلیس علیه سیاه پوستان، زنان و کودکان را یک «تراژدی» توصیف و بر لزوم رفع تبعیض تاکید کرد.
کلینتون یکی از اهداف اصلی دولت خود را «بزرگترین سرمایه گذاری در زمینه اشتغال زایی از زمان جنگ جهانی دوم» توصیف کرد ؛ موضعی که بی تاثیر از گزارش ماه گذشته اداره کار آمریکا نیست که خود به اهرم فشار جمهوریخواهان بدل شده بود.

اداره کار آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که تعداد فرصت های شغلی در این کشور کم ترین رشد خود را در پنج و نیم سال اخیر تجربه کرده است. گرچه در ادامه، این خبر با انتشار گزارش ماه جاری و اعلام رشد بیش از انتظار فرصت های شغلی تا حدودی تعدیل شد.

هیلاری کلینتون در سخنان امروز خود بار دیگر بر لزوم حقوق برابر برای اقشار مختلف جامعه، زنان، رنگین پوستان و دگرباشان در موقعیت های مختلف از جمله انتخابات، تاکید کرد.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز هفته گذشته با حضور در میان طرفداران حزب دمکرات در ایالت کارولینای شمالی، حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام کرده بود.

اکنون با حمایت اوباما، سندرز و قریب به اتفاق چهره های شاخص حزب دمکرات از بانوی اول پیشین آمریکا، وی موضع خود را در هفته های باقی مانده تا برگزاری کنوانسیون ملی این حزب به خوبی تثبیت کرده است. اما در سوی دیگر، جمهوریخواهان هنوز برای اعلام نامزدی دونالد ترامپ اتفاق نظر ندارند.

نامزد نهایی حزب دمکرات به صورت رسمی در کنوانسیون ملی این حزب تعیین و اعلام خواهد شد که قرار است از تاریخ 25 تا 28 ژوئیه (چهارم تا هفتم مرداد) در فیلادلفیا برگزار شود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم نوامبر ( 18 آبان ) خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    14 0
    ولی حیف شد که بارنی نشد.