خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: به مسئله فیش‌های حقوقی حتماً توجه شود زیرا این موضوع که پیش آمده و ادامه یافته، از گذشته بوده و باید با این بلا و مصیبت بطور جدی برخورد شود.

به گزارش خبرآنلاین،‌ آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، رژیم سعودی را دنباله رو سیاست های غرب و صهیونیست ها دانست و گفت: در سوریه، عراق، یمن و نقاط مختلف، اراذل و اوباش وهابی را به نام مسلمان جمع می کنند و به نام مبارزه با تروریسم، جنایت می کنند.

وی اظهار کرد: در مجلس آمریکا مصوبه می گذارند و می گویند که ایران از تروریسم حمایت می کند در حالی که آنها از تروریسم و در راس آنها از داعش حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه جنایات وهابی ها در دنیا با پول آل سعود انجام می شود، افزود: این وهابی ها که نام مسلمان بر خود گذاشته اند، از سیاست صهیونیست ها و آمریکا حمایت می کنند و به راحتی به جنایات خود ادامه می دهند تا اسلام و مردم مسلمان را تروریسم معرفی کنند.

وی گفت: آل‌سعود، آمریکا و امثال آنها امروز در سراسر جهان جنایت می‌کنند، اما نام جنایت‌هایشان را دفاع از حق می‌گذارند. باید به آنها گفت که تروریست خود شما هستید.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از دریاف حقوقهای نجومی از سوی برخی مدیران دولتی، اظهار کرد: حقوقهای نجومی، حتی اگر مطابق مقرراتی بوده، ظالمانه است.

اهم سخنان خطیب موقت نمازجمعه تهران به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

** رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر مساله حقوق‌های ظالمانه را مطرح کردند. گرچه کسانی که این حقوق‌های ظالمانه را دریافت کردند با اجازه‌هایی که در آیین‌نامه‌ها آمده بود برای خودشان مقرراتی تعیین کرده بودند اما کارشان ظالمانه بود. باید به این موضوع به طور جدی پرداخته شود. اینکه این موضوع از گذشته بوده و ادامه پیدا کرده درست نیست و باید جلویش ایستاد. رهبری دستور داده‌اند که با دقت و اهتمام این مساله پیگیری شود.

**جامعه‌ای اسلامی است که منتظر امام عصر باشد. نظام ما نیز که جمهوری اسلامی است، ملتش باید در مسیر امام زمان یعنی متعهد به صفات پسندیده باشد. بر اساس حدیث شریف امام حسن عسگری که فرموده است در جامعه مهدوی، مردم منتظر امام عصر هستند و باید اهل ورع باشند، ورع یعنی شدت تقوا و داشتن حیای کامله. اگر حیا نباشد، ورع در انسان کم می‌شود و لذا توصیه می‌کنم به ورع و تقوا تا راهمان راه ظهور منجی(عج) باشد.

** مقرر کردن دریافتی در برخی دستگاه ها بر اساس آیین نامه‌های مقدماتی، در مقطعی پیش آمده و ادامه یافته است. حقوق‌ها و دریافتی‌های نجومی، منحصر به خزانه دولت نیست بلکه باید درباره موقوفات و امول عمومی، مراقبت لازم به عمل آید. برداشت پول از بیت‌المال، به نام‌ها و اسامی گوناگون، گناهی بزرگ نسبت به صاحبان این اموال است.

** {با اشاره به نامه چهل و یکم امام علی(ع) در نهج‌البلاغه} سران سه قوه مسئولیت دارند که به این موضوع نظم بدهند و با قانون درست و بر اساس نیاز، لیاقت و کار، به مسئولین حقوق پرداخت کنند؛ همانگونه که امیرالمومنین(ع) به حاکم بصره که عبدالله بن عباس و یا عبیدالله بن عباس است تذکر دادند که در قیامت، او مورد لعن و خشم خداوند قرار می‌گیرد. امام علی(ع) در ادامه نامه به حاکم بصره فرموده‌اند ازدواج، خوردن و پوشیدن تو حرام است زیرا از بیت‌المال برداشت کرده‌ای و اگر دو نور چشمم یعنی حسن و حسین، چنین می‌کردند، نزد من، دیگر این دو فرزند، رفاقت پدر و فرزندی نداشتند.

** این چند نکته را برای این گفتم که آن‌هایی که برداشت کردند باید قبل از عذابی که خداوند در روز قیامت برای آن‌ها در نظر گرفته است، این پول‌ها را برگردانند. اما آن چیزی که به مسئولین عرض می‌کنم، همان بیان امیرالمومنین(ع) است که اگر حسن و حسین نیز چنین می‌کردند، از چشم من می‌افتادند و دیگر رفاقت پدر و فرزندی میان ما وجود نداشت.

** برداشت این پول‌ها گناه بزرگی است که هرچند با نام‌های مختلف انجام شده باشد، باز هم نابخشودنی است.

** جامعه ما باید به طرف امام عصر(عج) برود. عفاف و حجاب به نفع همه است. به نفع بچه‌های آن خانمی که خودش حجابش را رعایت نمی‌کند نیز هست. وقتی که عفاف و حجاب در جامعه رعایت نمی‌شود جوانان به سمت ازدواج نمی‌روند.

** کشور ما از جمله کشورهای پیشرفته‌ای است که دستگاه‌های مهمی برای پیشگیری از به دنیا آمدن فرزندان معلول دارد. وزیر محترم بهداشت به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد. صداوسیما هم باید روی این موضوع کار کند و با تکیه بر تشکیلات علمی و اهتمام صداوسیما زنان و مردان بدانند که با پیشگیری به موقع می‌توانند از به دنیا آمدن فرزندان معلول جلوگیری کنند.

** آیات اخباری قرآن در گذشته مطرح شده اما در دنیای امروز شاهد اتفاق افتادنش هستیم. امروز شاهد حرکات تروریستی هستیم. از یک طرف یمن را می‌کوبند از طرف دیگر آل سعود کوچک و بزرگ را می‌کشد اما نشان می‌دهند که کارشان درست است. وقتی می‌بینیم در سوریه و عراق و مناطق مختلف اراذل و اوباش‌ها را با پول آل سعود و قدرت آمریکا جمع می‌کنند و نام جنایتشان را دفاع از حق می‌گذارند به حقانیت اخبار قرآن پی می‌بریم. می‌بینیم که در کنگره آمریکا مصوبه می‌گذارند که ایران از تروریسم حمایت می‌کنند. باید به آنها گفت تروریسم و جنایتکار شما هستید.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =