سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری ساخت ماشین زباله سوز در پارک علم و فناوری گیلان

با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و پیرو انجام مذاکرات فشرده از روز پنج شنبه ۱۶ تیرماه بین آقای مهندس خدابنده لو به عنوان نماینده گروه فناوران یکتای خزر با نمایندگان MEAS GROUP سوئد به همراه رییس هیات مدیره اتاق بازرگانی اسکاندیناوی و ایران در پارک علم و فناوری گیلان قرارداد سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری ساخت ماشین زباله سوز با ظرفیت خروجی های مختلف مانند کربن سیاه، انرژی برق و غیره به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان، با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده و پيرو انجام مذاكرات فشرده از روز پنج شنبه ۱۶ تيرماه بين آقاي مهندس خدابنده لو به عنوان نماينده گروه فناوران يكتاي خزر با نمايند گان MEAS GROUP سوئد به همراه رييس هيات مديره اتاق بازرگاني اسكانديناوي و ايران در پارك علم و فناوري گيلان قرارداد سرمايه گذاري مشترك و انتقال فناوري ساخت ماشين زباله سوز با ظرفيت خروجي هاي مختلف مانند كربن سياه، انرژي برق و غيره به امضاء رسيد.
پس از مذاكرت بين آقاي رولف مكنين نماينده شركت MEAS AB سوئد و آقاي مهندس خدابنده لو نماينده گروه فناوران يكتاي خزر ، ابتدا تفاهم نامه و در نهايت در روز چهارشنبه ۲۳/۴/۹۵ قرار داد سرمايه گذاري مشترك با حضور مسئولين پارك علم و فناوري گيلان و نمايند گاني از اصحاب رسانه به امضا رسيد.
در مفاد اين تفاهم نامه، ثبت يك شركت سهامي خاص با نام جديد در جمهوري اسلامي ايران پيش بيني شده كه هدف از آن توليد ماشين آلات سوخت زباله و توليد سوخت و انرژي از انواع پسماندها مي باشد.
همچنين، طرفين توافق نموده با راه اندازي شركت جديدي با حوزه كاري مشترك در جغرافياي گيلان، كل كشور، خاور ميانه، و كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي، تاسيس تا در پارك علم و فناوري گيلان مستقر گردد.
از موضوعات مهم مورد توافق در اين تفاهم نامه انتقال فناوري ساخت ماشين آلات و توليد قطعات مربوطه به جمهوري اسلامي ايران است كه مي تواند منجر به خودكفايي در توليد اين نوع ماشين آلات و همزمان ايجاد اشتغال و جلوگيري از خروج ارز گردد.
در يكي از بندهاي اين تفاهم نامه، اتاق بازرگاني ايران و اسكانديناوي و پارك علم و فناوري گيلان به عنوان ناظران حسن اجراي تفاهم نامه تعيين شده اند.
در اين قرارداد با موضوع انتقال فناوري و ساخت ماشين آلات در داخل ايران در گام اول با ساخت چهار دستگاه همراه با گواهي امتياز فناوري انجام خواهد شد، به نحوي كه عمده ترين قطعات آن در داخل كشور و توسط فناوران و صنعت گران داخلي صورت خواهد گرفت.
ارزش اين قرارداد حدود ۵۰ ميليون دلار بر آورد شده و مطابق با سياست هاي دولت و اقتصاد مقاومتي است و آورده طرف سوئدي به ميزان ۱۰ ميليون دلار شامل امتيازي است كه به عنوان دانش فني و به عنوان سرمايه اوليه مشترك منظور شده است.
در قرارداد اين مشاركت آمده است كه انتقال فناوري تا زماني كه در داخل گشور نهادينه شود مورد حمايت و پشتيباني شركتMEAS GROUP قرارگيرد و علاوه بر استان گيلان در گام هاي بعدي بتوان در استان هاي ديگر اين دستگاه توليد و راه اندازي گردد.
پارك علم و فناوري گيلان به عنوان ناظر بر اجراي قرارداد و تسهيل كننده اجراي آن مي باشد تا اين انتقال فناوري در داخل كشور با حضور و مشاركت شركت هاي فناور و خصوصا صنعتگران گيلاني انجام گردد.
اين دستگاه زباله سوز سازگار با محيط زيست خواهد بود و با آخرين استاندارهاي اروپا ساخته و مورد ارزيابي قرار مي گيرد و از لحاظ آلاينده هاي محيط زيست مطابق با آخرين فناوري روز دنيا خواهد بود. اين دستگاه با ظرفيت هاي مختلف از ۱۰۰ تن الي ۶۰۰ تن در روز امكان توليد دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =