مدیر شعب بانک مسکن در آذربایجان شرقی تاکید کرد: بانک مسکن مشکلی برای ارائه تسهیلات و تامین سرمایه طرح های توسعه گردشگری کلان شهر تبریز جهت میزبانی شایسته در سال 2018 ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، مهدی احمدی ظهر امروز در حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با اشاره به نقش رونق مسکن در خروج اقتصاد کشور از رکود، گفت: انبوه سازان آذربایجان شرقی از سیاست جدید انبساطی بانک مسکن استقبال کرده اند.

وی با بیان اینکه اثرات سیاست انبساطی بانک مسکن در نیمه دوم سال جاری مشهود خواهد بود، گفت: تسهیلات بانک مسکن برای ساخت سنتی مسکن توسط انبوه سازان 110 میلیون تومان، برای انبوه سازان نیمه صنعتی 130 میلیون تومان و انبوه سازان صنعتی 150 میلیون تومان با نرخ 18 درصد به ازای هر واحد است و انبوه سازان می توانند تا 60 میلیون تومان از تسهیلات را به خریدار انتقال دهند.

احمدی با اشاره به اینکه بانک مسکن در راستای سیاست های کلان دولت از ابتدای تیر ماه امسال نسبت به کاهش سود سپرده و تسهیلات اقدام کرده است، گفت: سود تسهیلات عقود مشارکتی این بانک از 22 درصد و عقود مبادله ای از 20 به 18 درصد کاهش یافته است.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی گفت: نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم نیز از 14 به 11 درصد کاهش یافته است و این تسهیلات با مهلت باز پرداخت 144 ماهه و روش های بازپرداخت مستقیم و پلکانی به متقاضیان پرداخت می شود.

احمدی همچنین توضیح داد: سقف تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم برای زوجین در کلانشهر تبریز 120 میلیون تومان و در سایر شهرستان ها 80 میلیون تومان است و قدمت ساختمان خریداری شده با استفاده از تسهیلات این طرح نباید بیشتر از 15 سال باشد.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات بدون سپرده از محل خرید اوراق حق تقدم در تبریز به صورت انفرادی 50 میلیون تومان و برای زوجین جوان 80 میلیون تومان برای خرید ساختمان های با قدمت کمتر از 20 سال است، خاطرنشان کرد: کسانی که از تسهیلات صندوق مسکن یکم و اوراق حق تقدم استفاده می کنند می توانند 10 میلیون تومان تسهیلات جعاله هم بگیرند.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی از ثبت نام روزانه حدود 50 متقاضی برای استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از سوم تیر ماه امسال که نرخ این تسهیلات کاهش یافته است، 50 فقره تسهیلات توسط شعب استان پرداخت شده است.

احمدی همچنین با اشاره به اختصاص تسهیلات برای نوسازی پنج هزار واحد مسکن در بافت های فرسوده استان گفت: تا پایان خرداد ماه امسال برای 2 هزار و 300 واحد تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تسهیلات نوسازی بافت فرسوده کشور به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است، گفت: در شهر تبریز برای هر واحد 50 میلیون تومان با مهلت بازپرداخت 10 ساله پرداخت می شود.

احمدی افزود: بخشی از سود تسهیلات بافت فرسوده توسط دولت پرداخت می شود و متقاضیان استفاده از این تسهیلات بایستی نسبت به اخذ تاییده از شرکت عمران و بهسازی و شهرداری اقدام کنند.

وی با اشاره به انجام فروش اقساطی 82 درصد از واحدهای مسکن مهر آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش تسهیلات مسکن مهر از 25 میلیون به 30 میلیون تومان مشکل خاصی در اتمام این طرح در استان وجود ندارد.

احمدی با اشاره به رویکرد حمایتی بانک مسکن از نوسازی مسکن روستایی و تسهیلات پرداخت شده در جریان زلزله ارسباران، گفت: متاسفانه یک هزار و 750 میلیارد ریال از تسهیلات پرداخت شده روستایی و مناطق زلزله زده استان به موقع بازپرداخت نشده است.

وی کل معوقات بانک مسکن در آذربایجان شرقی را 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 70 درصد این معوقات مربوط به تسهیلات روستایی و مناطق زلزله زده است.

مدیر شعب بانک مسکن در آذربایجان شرقی در خصوص برنامه های این بانک جهت حمایت و سرمایه گذاری در پروژه های "تبریز 2018" گفت: بانک مسکن رتبه چهارم را در میان بانک های استان و رتبه سوم در میان بانک های مسکن کشور را به خود اختصاص داده است و ما هر گونه مساعدت لازم برای حمایت از پروژه های سرمایه گذاری و توسعه گردشگری تبریز 2018 را انجام خواهیم داد.

احمدی تاکید کرد: بانک مسکن مشکلی برای ارائه تسهیلات و تامین سرمایه طرح های توسعه گردشگری کلان شهر تبریز جهت میزبانی شایسته در سال 2018 ندارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =