تا پایان سالجاری 40 بیمارستان با 570 تخت در کشور به بهره برداری خواهد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تا پایان امسال40 بیمارستان با 570 تخت به بهره برداری می رسد، گفت: با وجود تنگناهای مالی که دولت با آن درگیر است، اما اعتبار ویژه ساخت و تجهیز بیمارستانها به عنوان امری مهم پیش بینی شده و برای تامین آن مشکلی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از نهاوند ؛ محمد جعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در نهاوند همدان افزود: هم اکنون 100 بیمارستان از سوی دولت در تمامی استانهای کشور در حال ساخت است که می تواند پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی مردم هر منطقه باشد.

وی احداث این بیمارستانها را براساس نیازهای روز و مطابق با استانداردهای پیشرفته در سطح دنیا عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت و نگاه ویژه دولت به مقوله سلامت امسال وزارت راه و شهر سازی یک هدف گذاری ویژه برای تکمیل بیمارستانها دارد وتلاش می کند که ضمن شتاب بخشی در کارها بر اجرای آنها نظارت دقیق نماید.

علیزاده، تصریح کرد: با توجه به این حساسیت ،تا پایان سال جاری 40 بیمارستان با 570 تخت بهره برداری می شود که در این راستا و به منظور رسیدن به هدف مورد نظر، بازدیدها افزایش یافته است و هر دو هفته یکبار یا به صورت ماهانه مراحل مختلف ساخت را رصد می کنیم.

این مسئول وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از اولویت ها، بیمارستان 174 تختخوابی شهرستان نهاوند است که تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال هم اعتبارات به طور کامل برای آن تخصیص یافته است.

وی کیفی بودن عملیات احداث را از شاخص های مهم ساخت بیمارستان عنوان کرد و گفت: در ساخت بیمارستان کیفیت را فدای سرعت نمی کنیم، زیرا مطابق با سیاستهای دولت باید علاوه بر سرعت ، کیفیت و استاندارد بودن بیمارستانها نیز مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که لازم است بخشهایی از بیمارستان مطابق با استانداردهای جهانی بهداشت ساخته شود، اضافه کرد: برای ساخت قسمت های حساس بیمارستان مانند اورژانس و بخش های تخصصی زنان و زایمان تغییرات اساسی ایجاد شده است که مطابق با استانداردهای روز می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات بیمارستانهای کشور کمبود تخت بخش مراقبتهای ویژه است، در بیمارستان نهاوند به این بخش توجه شده و بیش از 20 تخت به آن اختصاص داده ایم.

بیمارستان نهاوند با 174 تخت، اولین بیمارستان دولتی این شهرستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هم اکنون دو بیمارستان آیت الله علیمرادیان و شهید حیدری در نهاوند فعالیت دارند که بیمارستان آیت الله علیمرادیان توسط یکی از خیران ساخته شده است و بیمارستان شهید حیدری نیز مربوط به قبل از انقلاب می باشد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =