فردی که با معرفی خود به عنوان کارمند بانک به بهانه‌های مختلف اقدام به سرقت وجوه دریافتی از افراد کم سواد و مسن می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سلطانی ـ رییس پلیس آگاهی استان گلستان ـ در توضیح این خبر، گفت: در پی چندین شکایت از طرف افراد مسن و کم سواد مبنی بر این که پس از دریافت وجه از بانک فردی در جلوی درب به آن‌ها مراجعه و عنوان کرده که از کارمندان بانک است و با بهانه‌های مختلف پول‌ها را از دست افراد گرفته و به سرعت از محل متواری شده که با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله اکیپی از کارآگاهان مبارزه با سرقت فعالیت خود را آغاز و در گام اول با انجام عملیات چهره‌نگاری به کمک مالباختگان چهره فرضی متهم ترسیم و با انجام اقدامات اطلاعاتی و با استفاده از اطلاعات مردمی متهم سابقه‌دار به هویت «ش ـ م» شناسایی شد.

 وی افزود: در ادامه تصویر فرضی متهم به تمام واحدهای گشتی ارسال و نهایتا متهم هنگامی که در خودروی شخصیش در خیابان در حال تردد بود، دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد و در بازرسی بدنی وی دو جلد شناسنامه به نام‌های غیر و مبلغ 17 میلیون ریال وجه نقد کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده متهم منکر ارتکاب هر گونه سرقتی بوده، لذا با مواجهه حضوری با شکات و شناسایی توسط آن‌ها به بزه خود اعتراف و گفت که با شناسایی طعمه خود را کارمند بانک معرفی کرده و با بهانه این که پول شما کم یا زیاد داده شده و یا مقداری از پول‌ها جعلی است، وجوه را از دست آن‌ها گرفته و متواری می‌شدم.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ سلطانی عنوان کرد: با اعترافات متهم پرونده‌ تکمیل و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد و همچنین تلاش برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر کماکان ادامه دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =