۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۵

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن با اشاره به تهدید اخیر اوباما، نوشت: این تهدید جز یک قمپز درکردن چیز دیگری نیست و ملت ایران، این موضوع را به خوبی درک می کند، ملتی که 8 سال جنگ تحمیلی را تحمل کرده است هرگز با قمپز درکردن بیگانگان هر چه بزرگ باشد صحنه را خالی نمی‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در وبلاگش نوشت: سیاستمداران کهنه کار این کشور، برای ترمیم و بازسازی چهره مخدوش آمریکا به فکر چاره افتادند و فرد سیاه‌پوست آفریقایی الاصل و فقیر پسند به نام اوباما را با شعار "تغییر" وارد عرصه رقابت های انتخاباتی کردند تا با یک تیر چند نشان بزنند؛ اولاً آرای توده های میلونی فقیر و بی بضاعت به ویژه سیاه پوستان را به سوی صندوق های رأی جلب کنند تا مشروعیت نظام آمریکا بالا برود و ثانیاً به مردم دنیا این گونه وانمود کنند که نظام آمریکا طرفدار تبعیض نژادی نیست و ثالثاً چهره مخدوش ایالت متحده را با شعارهای متنوع و جذاب در دنیا بازسازی نمایند.

وی ادامه داد: اکنون باید دید چگونه شخصی که بنا بود با لباس مخملین ظاهر شود و از گل و بلبل و حقوق بشر سخن بگوید و چهره کریه و آسیب دیده آمریکا را در داخل و خارج ترمیم کند، امروز ناگهان در چهره‌ای بسیار خشن‌تر از رؤسای جمهور گذشته آشکار شده، ایران اسلامی را به بمب هسته ای تهدید می کند و باکی از رسوایی ‌ندار‌د؟!

روانبخش گفت: به نظر می‌رسد همان گونه که در خارج از مرزهای آمریکا برخی سیاستمداران نقش یک مهره را برای آمریکا بازی می کنند و زمانی که تاریخ مصرف آن ها تمام بشود به کنار انداخته می‌شوند، امروز در داخل آمریکا نیز اوباما نقش یک مهره سوخته را ایفا می کند، زیرا او در این برهه نقش خود را برای کسب مشروعیت داخلی آمریکا ایفا کرد و در خارج نیز تا حدودی توانست با شعارهای دهان پر کن، چهره آمریکا را ترمیم کند. اکنون می خواهند با این شعار که ما دست صلح و دوستی را دراز کردیم ولی دیگران بر طبل جنگ می کوبند و ما چاره ای جز تغییر! شعارها نداریم به همان مواضع قبلی برگردند. از سوی دیگر، برای آمریکای متجاوز و جنایتکار، راهی جز تهدید هسته ای باقی نمانده است؛ زیرا از یک طرف مشکلات داخلی و بحران اقتصادی، گریبان کاخ سفید نشینان را گرفته و چاره ای جز فرافکنی سیاسی ندارند؛ آن ها در این خیالند که طرح موضوع هسته ای و تهدید ایران به بمب هسته ای برای مدتی بتواند افکار عمومی مردم را از مشکلات اقتصادی به موضوع دیگری منعطف کند. از منظر سوم واشنگتن در سیاست خارجی شکست خورده و در طرح های خود برای خاورمیان بزرگ، آسیای میانه، ایران، عراق و افغانستان ناکام مانده است.

دبیر سیاسی پرتو سخن افزود: کودتای سبز نوچه های آمریکا در نیز ایران که سالیان سال از کیسه اربابشان هزینه کرده اند با رسوایی تمام شکست خورد و مردم ایران، حماسی تر از گذشته در 9 دی و 22 بهمن سال 88 فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند و دیگر حیثیتی برای نوکران کاخ سفید باقی نمانده که در آینده بتوانند از آن بهره ای ببرند.

وی با بیان اینکه تمام فشارهای چند ساله آمریکا و متحدانش بر ضد ایران نتیجه معکوس داده و ایران اسلامی توانسته است در حال تحریم، به قله های بلند پیشرفت و تعالی دست یابد و در موضوع هسته ای، فضایی، برخی صنایع نظامی و... به باشگاه چند کشور اول دنیا بپیوند‌‌د؛ ادامه داد: اندکی تأمل نشان می‌دهد که برای سیاستمداران کهنه کار آمریکایی، راهی جز تهدید هسته ای باقی نمانده است. در تحلیل سیاسی حلقه کاخ سفید، چون‌ تاکنون از این نوع تهدید علیه ایران استفاده نشده و تلخی خاطره بمباران هیروشیما و ناکازاکی و دیوانگی و نفهمی آمریکایی ها، بر کام ملت ها باقی است شاید این موضوع ملت ایران را بر ضد مسؤولانشان برای تسلیم در موضوع هسته ای بسیج کند. 

روانبخش افزود: ملت و دولت ایران که می دانند تسلیم در برابر دشمن نقطه پایانی ندارد، هرگز در برابر این تهدید تسلیم نمی‌شوند. در این حالت برای آمریکا دو حالت باقی می ماند: اول این که باز هم عقب نشینی کند و در این صورت آخرین برگ تهدیدش نیز سوخته‌ و اعتبارش بیش از پیش در دنیا از بین رفته و چهره‌اش منفورتر از گذشته در میان ملت ها ظاهر می‌شود. دوم اینکه تهدید خود را ولو در مقیاس کوچک عملیاتی کند و بخشی از خاک ایران را با بمب هسته ای مورد حمله قرار دهد. در این فرض اولاً پذیرفته است که اقتدار ایران بسیار بالاست و جز با بمب اتم نمی توان با آن روبه‌رو شد، ثانیاً فشار دکمه بمب اتم، آغاز نابودی آمریکا‌ و شتاب رشد ایران است، افکار عمومی جهان از جمله ملت آمریکا، علیه ساستمداران آمریکا خواهند شورید و حقانیت جمهوری اسلامی بیش از پیش برای مردم جهان اثبات خواهد شد. در این صورت است که گوش های مردم جهان به سوی حرف منطق و سخن برخاسته از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) باز می شود و همگان شاهد پایان یافتن عمر مکتب فریبکار لیبرالیزم خواهند بود. علاوه بر این آمریکا باید بداند نه ایران، ژاپن است و نه قرن 21 سال 1945... آن روز اگر آمریکا تنها کشور صاحب بمب اتم بود و بمب‌های خودش را بر روی شهرهای ژاپن آزمایش کرد، امروز برخی کشورها مثل روسیه از بمب های قوی تر و بیش‌تری برخوردارند و کشورهای صاحب بمب هسته ای فراوانند و به دست آوردن نیز چندان مشکل نیست. اگر آمریکایی ها مجوز پرتاب را به خود بدهند، دیگران نیز چنین مجوزی برای خویش قائل خواهند بود. در این صورت ایالات متحده هم در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت. پرتاب یک بمب هسته ای در داخل آمریکا به سمت یکی از شهرها یا تأسیساتش تهدیدی است که روزانه از سوی گروه های نوظهور صورت خواهد گرفت و خواب خوش و آرامش را از همه شهروندان آمریکا سلب خواهد کرد.

وی نوشت: مهمترین فرض برای سیاستمداران آمریکایی، گردن نهادن به قانون، پذیرش حقوق مسلم دیگر ملت ها از جمله ایران دست برداشتن از زیاده خواهی و دخالت در امور دیگران است. در این صورت بشریت در سایه صلح و آرامش در کنار هم زندگی خواهند کرد. توجه به این نکته خالی از لطف نیست که سکوت مدعیان حقوق بشر و اصلاح طلبی در داخل در برابر این تهدید،نشان‌گر هم افق بودن این گروه با آمریکاست و چه بسا سکوت آن‌ها را می‌توان علامت رضایت دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پس کی به فکر ماست IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۳۰
    0 0
    در اینکه اوباما نوکر اسرائیل است و از روی کینه با ما دشمنی میکند شکی نیست اما این چه ادبیاتی است که آقای روانبخش به کار میبرند متاسفانه اخیرا ادبیات کوچه بازاری در سخنان بعضی ها دیده میشود که اصلا پسندیده نیست حتی رئیس جمهور محترم هم گاهی استفاده میکنند امیدوارم این رویه ناپسند که خلاف آموزه های پیامبرگرامی اسلام(ص) است هر چه زودتر اصلاح شود!