دانش آموزانی که نسبت به نتایج هدایت تحصیلی اعتراض دارند می توانند شکایت کنند و تا 20 مرداد نتایج اعتراض ها اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال اعتراض خانواده و دانش آموزان به خاطر مشکلاتی که در نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم وجود داشت مسعود شکوهی دبیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که نسبت به نتایج هدایت تحصیلی اعتراض دارند می توانند به کمیته‌های هدایت تحصیلی مستقر در مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند.


او با بیان اینکه نتایج رسیدگی به اعتراضات حداکثر تا 20 مرداد ماه اعلام می‌شود ادامه داد: البته همه دانش آموزان حق اعتراض دارند، اما لزوما به همه آنها پاسخ مثبت داده نمی‌شود. بررسی‌ها انجام می‌شود اما به اعتراض آن گروه از دانش‌آموزان که معدل بالا دارند و حد نصاب منطقه‌ای را کسب کرده‌اند اما در رشته غیردلخواه پذیرفته شده‌اند جدی‌تر رسیدگی می‌شود.


شکوهی تاکید کرد: بیشترین اعتراضات مربوط به کسانی بوده است که قصد داشتند به رشته تجربی بروند؛ اما رشته دیگری در هدایت تحصیلی برای آنها درنظر گرفته شده بود اما اجباری در انتخاب رشته نداشته‌ایم که بخواهیم اکنون آن را حذف کنیم.

46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =