استاندار همدان گفت: همدان محل زندگی و پرورش علمای بزرگ و فرهیخته، انسانهای خداپرست ، دیندار و متدین بوده است که در سراسر کشور کم نظیر هستند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، استاندار این استان در آئین آغازین سی و چهارمین دوره رقابت های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور با اعلام مطلب فوق افزود: استان همدان دارای تاریخی بلند از شایستگی و افتخار در زمینه های مختلف است و لذا این استان می تواند مهد آموزهای دینی و قرآنی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نقاط این استان حاکی از دینداری و خداپرستی اهالی همدان است و علمایی که از این خطه تقدیم این کشور شده کم نظیر و بی نظیر هستند.

استاندار همدان با ذکر اینکه این استان محل بصیرت و بصیرت افزایی است تصریح کرد: تمامی علمای این استان با یاد و نام خدا قلم و قدم زدند.

نیکبخت تاکید کرد: همدان در دهه اخیر نیز بزرگانی همچون مرحوم استاد مسکین را در خود جای داده بود که 150 نفر از شاگردان این عالم قرآنی به فیض شهادت نائل آمدند.

وی گفت: انتخاب همدان به عنوان محل برگزاری جشنواره کودک و نوجوان و دیگر فستیوالها بیانگر این است که اهالی همدان همواره با بهره گیری از نام بزرگان در تلاش هستند که تاریخ بزرگ خود را فراموش نکنند.

وی یادآور شد: توسل به قرآن و بصیرت افزایی در عصر کنونی بیش از گذشته مورد نیاز جامعه است چرا که در مناطق دیگر جهان با جعل اسلام کودک کشی را برای بدنام کردن نام اسلام حاکم کردند.

استاندار همدان افزود: اگر ایران دنیای عاری از خشونت را مطرح کرده و از مسلمانان و مظلومان دفاع می کند این مسائل مورد تاکید و برگرفته از قرآن است.

وی اظهار داشت: استکبار و دستهایی برای بدنام کردن اسلام و بدجلوه دادن این مکتب الهی در کار است تا اسلام جعلی را به جای اسلام ناب به جهان معرفی کنند.

نیکبخت با ذکر دیگر ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن در سال اقتصاد مقاومتی ، این استان می تواند در زمینه گردشگری نیز به عنوان مهمترین استان در ذهن همه ثبت شود.

لازم به ذکر است سی و چهارمین دوره رقابتهای قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور از شامگاه دیروز آغاز و تا 11 مردادماه در همدان ادامه خواهد داشت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =