عدم تناسب تخصیص بودجه آموزش و پرورش برای شهرستان خوی با آمار دانش آموزان

معاون توسعه مدیریت و پشتیانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خوی گفت: با توجه به وجود آمار دانش آموزی 61هزارنفری در مدارس شهرستان خوی و دارابودن رتبه دوم استان از لحاظ تعداد آمار، ردیف های بودجه 6-5 به شهرستان خوی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، غلامرضا نظرعلیلو در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خوی که با حضور نماینده، فرماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش خوی و دیگر مسئولین در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با ارائه گزارشی درخصوص مشکلات مدارس و مباحث مالی اداره متبوع خود اظهار داشت: با توجه به وجود آمار دانش آموزی 61هزارنفری در مدارس شهرستان خوی و دارابودن رتبه دوم استان از لحاظ تعداد آمار، ردیف های بودجه 6-5 به شهرستان خوی اختصاص می یابد.
وی به قانون بند 3 ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزش پرورش اشاره کرده و افزود: طبق این قانون شهرداری ها موظف به دادن 5درصد درآمدهای خود از طریق عوارض صدورپروانه و تفکیک زمین و نوسازی و... هستند. اما متاسفانه شهرداری خوی این مبلغ را خیلی ناچیز در حساب آموزش و پرورش خوی واریز می کند.
نظرعلیلو ادامه داد: پرداخت 5درصد شهرداری در شهرهای مانند بوکان، میاندوآب، مهاباد، ماکو که شهرهای به مراتب کوچک تر از خوی هستند، دهها برابر پرداختی از شهرداری خوی است. انتظار ما از شهرداری و شورای شهر خوی تقویت آموزش وپرورش و پرداخت حق قانونی این اداره هست.
معاون توسه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش خوی تصریح کرد: با وجود این کمبودبودجه ها، اگر حداقل شهرداری خوی در پرداخت 5درصد به حساب اداره، تمام تلاش خویش را انجام دهد، مشکلات زیادی از ما مرتفع خواهد شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =