۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۰

ایرنا نوشت: نماینده ویژه سازمان ملل در گفت و گوهای حل بحران یمن در کویت اعلام کرد: مذاکرات حل بحران یمن بین طرفین درگیری به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اسماعیل ولد الشیخ احمد پنج شنبه با اعلام این خبر توضیح داد: روز شنبه تعلیق مذاکرات بین دو طرف رارسما اعلام خواهد کرد تا هنگامی که دور بعدی مذاکرات از سر گرفته شود.

وی در گفت وگو با تلویزیون کویت اعلام کرد: درحال برنامه ریزی برای برگزاری جلسه پایانی این دور از گفت و گوها در روز شنبه هستیم و بیانیه پایانی این دور نیز برای روشن شدن نتایج بدست آمده درحال تدوین است.
وی بدون اشاره به مکان یا زمان آغاز دور مجدد گفت وگوها بر از سرگیری دور تازه گفت وگو ها تاکید کرد و افزود احتمال دارد کویت باردیگر میزبان این گفت وگوها باشد.

ولد الشیخ به حصول برخی توافق ها در مسائل مطرح شده طی سه ماه مذاکره دو طرف اشاره کرد و گفت: همه مسائل فی مابین مطرح شد و دربرخی محورها هم به توافقاتی دست یافتیم ولی امیدوار بودیم به توافق صلحی پایدار دست یابیم .
هیات ریاض روز پنج شنبه چند روز پس از خروج از کویت به محل مذاکرات بازگشت ولی سخنگوی این هیات محمد العمرانی به فرانس پرس گفت : هیات برای حضور در نشست پایانی به کویت آمده است نه برای گفت وگو.

وی همچنین افزودکه در روزهای گذشته طرح صلحی را با محوریت وضعیت امنیتی پیشنهاد داده است که با موافقات هیات ریاض مواجه شد ولی طرف مقابل شرایط و ملاحظاتی برای پذیرش آن در نظر داشت.
براساس گزارش سازمان ملل درگیری ها در یمن از ماه مارس سال ۲۰۱۵ و حملات عربستان سعودی به مرگ 6 هزار و ۴۰۰ نفر منجر شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =