به گزارش تسنیم، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه ثبت نام واگذاری موتورسیکلت‌های برقی از مهرماه آغاز می‌شود، گفت: با خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان ۳ سال کاهش می‌یابد.

علیرضا صلواتی  با اشاره به برنامه‌های معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در بخش حمل و نقل پاک اضافه کرد: گسترش استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی در شهر اصفهان یکی از برنامه‌های این بخش است، تا کنون 15 کیلومتر از مسیرهای موجود بهسازی شده است و ایستگاه‌های دوچرخه از 17 ایستگاه در سال 1393 به 50 ایستگاه در سال جدید رسیده است.

احداث 70 کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان

وی با بیان اینکه احداث 70 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری پیوسته رفت و برگشت در شهر و حاشیه رودخانه یکی از برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان است، گفت: 5 هزار موتورسیکلت برقی برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده که این اقدام با تفاهم‌نامه میان شهرداری اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری صورت می‌پذیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: تسهیلات 15 میلون ریالی معاونت علمی ریاست جمهوری، 30 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و مبلغ مانده از سوی مشتری تأمین می‌شود و پیش ثبت نام موتورهای برقی که تولید داخل هستند از مهرماه آغاز می‌شود.

وی به احداث 30 ایستگاه مکانیزه دوچرخه در منطقه مرکزی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: این ایستگاه‌ها تا پایان سال ایجاد می‌شوند، همچنین حدود 500 گیره و فضای پارک دوچرخه در محل‌های پر ازدحام شهری همچون مساجد، بانک‌ها، مدارس، مراکز تجاری و اداری و ایستگاه‌های اتوبوس و بی. آر. تی تا 3 ماه آینده نصب می‌شود.

اجرای 5 خط اتوبوس تندور در سال 1395

صلواتی با اشاره به سیاست گذاری در بخش اتوبوسرانی بیان کرد: انجام فاز مطالعاتی سامانه اتوبوس‌های تندرو (ساتا)، امکان سنجی 6 خط بی. آر. تی در سال 95، امکان سنجی خطوط تراموا در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همچنین خط 3 اتوبوس تندرو از ارغوانیه تا میدان امام علی(ع)، خط 4 اتوبوس تندرو از میدان قدس تا میدان جمهوری، خط اتوبوس تندرو از میدان جمهوری تا میدان آزادی به طول 7 کیلومتر، خط اتوبوس تندرو از چهارباغ تا 3 راه درچه، خط اتوبوس تندرو از میدان جمهوری تا میدان استقلال و خط اتوبوس تندرو از میدان لاله تا بزرگمهر برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است که تعداد خطوط اتوبوس تندرو تا سال 1400 ، به 12 خط می‌رسد که 5 خط از آن امسال تحویل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: همچنین خطوط تراموا از شروع خط مترو در عاشق آباد تا میدان جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده که این خط از میدان جمهوری به 2 قسمت تقسیم می‌شود که یک شاخه از آن تا میدان آزادی و شاخه دیگر به میدان شهدا می‌رسد..

باید ابتدا فرهنگ سازی می‌کردیم

صلواتی در پاسخ به  این سئوال که آیا می‌توان گفت سامانه هوشمند تاکسی در شهر اصفهان یک طرح شکست خورده است و علت استقبال اندک شهروندان از این طرح چیست؟ تصریح کرد: من این طرح را یک طرح شسکت خورده نمی‌دانم چون برای قضاوت کردن، زود است، شاید می‌توانستیم بهتر عمل ‌کنیم و در ابتدا فرهنگ سازی را انجام می‌دادیم، البته دستگاه‌های استفاده شده در این طرح از مدرن‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده در دنیا است و این سیستم در کره جنوبی در حال حاضر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: به نظر من باید در ابتدا تسهیلاتی را قائل می‌شدیم چراکه بار این طرح بر روی دوش راننده تاکسی است، در حال حاضر 10 هزار و 300 تاکسی در شهر اصفهان داریم که حدود 9 هزار تاکسی فعال هستند که سامانه هوشمند بر روی 7 هزار و 150 تاکسی نصب شده است که برای تعداد باقی مانده، تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده و سود تسهیلات را شهرداری اصفهان پرداخت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: شهروندان با استفاده از سامانه هوشمند تاکسی، 5 درصد تخفیف می‌گیرند و راننده 5 درصد بیشتر کرایه دریافت می‌کند و این تخفیف و کرایه بیشتر را شهرداری پرداخت می‌کند، همچنین جشنواره‌ای پیش بینی شده است که به رانندگانی که بیشترین تراکنش را داشته باشند، تسهیلاتی پرداخت شود، این سامانه در صورت اجرای کامل، برای شهر اصفهان مایه برکت است و چالش پول خرد و کرایه و بسیاری از مشکلات دیگر را برطرف می‌سازد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =