ایو کامپوس پیت‌آنگوی،جراح پلاستیک برزیلی در سن 90 سالگی و یک روز پس از آنکه مشعل المپیک را برای مسافتی حمل کرد درگذشت. او اما چرا این قدر در جهان مشهور بود؟

ایو کامپوس پیت‌آنگوی در همه سالهاي گذشته به خاطر مهارتش در جراحي پلاستيك يكي از پزشكان مطرح جهان در اين رشته بوده است. مهارت او در اين رشته باعث شده بود كه برزيل به يكي از مقصدهاي چهره‌هاي مشهور جهان براي جراحي‌هاي پلاستيك تبديل شود؛افراد پولداري كه هميشه نامشان محرمانه باقي ماند. او اما مهارت خود را اما به خاطر كمك به مجروحان آتش‌سوزي سال 1961 در شهر  نیتروی برزیل به دست آورد. پس از اين آتش‌سوزي او به صورت داوطلبانه درمان صدها مجروح را بر عهده گرفت و كمك كرد كه به ويژه سوختگي صورت‌هاي آنها درمان شود و بار ديگر بتوانند به زندگي بازگردند.

روزنامه اينديپندنت گزارش داده كه با وجود ثروت زياد ایو کامپوس پیت‌آنگوی يك روز در هفته ويزيت بيماران فقير را به صورت رايگان انجام مي‌داد. او درباره مهم بودن مهارت خودش و برخي انتقادها درباره اهميت بيشتر جان انسانها مي‌گفت: کسی به داغی که ناشی از بدریخت شدن ظاهر آدم‌ها بر پیشانی آنها می‌خورد و رنجی که آدم‌ها از این بابت می‌برند، اهمیتی نمی‌دهد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    14 0
    خدا رحمتش كنه