ایرنا نوشت: سخنگوی دولت ترزامی می گوید لندن متعهد شده است که مراحل اجرای توافق هسته ای را با تهران انجام دهد.

 یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت که' ترزا می' نخست وزیر این کشور اوایل روزسه شنبه در تماس تلفنی با دکترحسن روحانی رییس جمهوری ایران ضمن گفت وگو درباره مسایل دوجانبه و منطقه، برتعهد لندن برای اجرای توافق هسته ای وین و همکاری های بانکی با تهران تاکید کرده است.

این سخنگو گفت: نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری ایران در جریان این گفت وگو تلفنی توافق داشتند که روابط دو کشور از زمان توافق هسته ای روند روبه گسترشی داشته و لازم است که این توسعه در مناسبات فی مابین همچنان ادامه یابد.
این سخنگو اضافه کرد: آنها همچنین درخصوص اجرای رو به جلو، توافق هسته ای صورت گرفته در سال گذشته در وین گفت وگو و توافق داشتند که تمامی طرف ها بایستی به تعهداتشان پایبند باشند.

وی اضافه کرد: نخست وزیر انگلیس تأکید داشت که انگلیس به نقش فعال خود در حمایت از اجرای کامل توافق وین، از جمله تلاش برای افزایش همکاری های بانکی میان ایران و انگلیس ادامه خواهد داد.

این سخنگو گفت: نخست وزیر انگلیس همچنین در جریان گفت وگو با روحانی ضمن تصریح بر تقویت روابط دیپلماتیک دو کشور، نگرانی خودش را در مورد شماری از موارد کنسولی در مورد اتباع دارای تابعیت دوگانه ابراز و بر اهمیت حل این مسایل تأکید کرد.

وی افزود: در نهایت، آنها همچنین بر اهمیت گفت وگو در مورد چالش های منطقه ای و مبارزه جهانی با تروریسم توافق کردند.
این سخنگو اضافه کرد: حسن روحانی در جریان این گفت وگو تلفنی همچنین به 'ترزا می' به دلیل انتخابش به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس تبریک گفته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =