ایرنا نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از روحانیان نباید با اشرافی گری و زندگی های آنچنانی آبروی روحانیت را ببرند زیرا عملکرد آنها در فضاهای مجازی علیه سایر روحانیان استفاده می شود.

آیت الله سید احمد خاتمی، روز پنجشنبه در دیدار با علما و روحانیون استان فارس در شیراز بیان کرد: همچنین روحانیون و طلاب باید از فرزندان و خانواده های خود مراقبت کنند زیرا دشمنان به دنبال پیدا کردن انحراف های سیاسی، اخلاقی و اقتصادی در خانواده روحانیان برای ضربه زدن به اسلام و کشور هستند.

وی افزود: روحانیت و مردم همیشه با هم پیوند داشته اند و امروز انتظار مردم از روحانیت عملکرد معنوی است لذا این قشر مهم در جامعه باید در هر زمان و شرایطی منش طلبگی را حفظ کنند و هر سخن و حرفی را هم نزنند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: با توجه به اینکه پوشیدن لباس روحانیت آداب و شرایط ویژه ای از جمله طی کردن سطح مشخص درسی دارد لذا هر طلبه ای نمی تواند هر زمان و هر لباسی را به تن کند و به همین سبب طلاب و روحانیان باید حریم لباس خود را حفظ کنند. 

عضو خبرگان رهبری افزود: لباس روحانیت امانت به دست هر یک از ماست و این لباس افتخارهایی از جمله شیخ مفید، شیخ طوسی و شیخ انصاری است که این افراد شناسنامه های روحانیت هستند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: روحانیت شناسنامه دین است و این قشر باید به گونه ای عمل کنند که به این شناسنامه و دین خدشه ای وارد نشود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: روحانیت دنباله رو رهبر معظم انقلاب است و نباید طوری تلقی شود که این قشر اپوزیسیون دولت است.

او بیان داشت: اطاعت از ولایت یک جریان سیاسی و حزبی نیست بلکه یک حجت شرعی است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه روحانیان باید شرایط کشور را به خوبی بشناسند تا تحلیل های درست داشته باشند، گفت: بهترین و برترین تحلیل در کشور، تحلیل رهبر معظم انقلاب است و تحلیل های ایشان باید اصل کار روحانیان باشد.

وی اظهار کرد: اگر رهبری انتقاد کردند روحانیت هم انتقاد می کند و اگر رهبری تایید کردند روحانیت هم تایید می کند و این درحالی است که انتقادهای روحانیان نباید سیاسی باشد زیرا اگر نقد سیاسی شد نقش خود را از دست می دهد.

وی گفت: روحانیت باید شجاعت داشته باشد و امروز شجاعت این است که روحانیان وارد فضاهای فرهنگی شده و بر موضع حق خود ایستادگی کنند و هجمه ها این قشر را از میدان بیرون نکند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: روحانیان باید تقویت بنیه اعتقادی آحاد جامعه، ترغیب همگان به سبک زندگی اسلامی،ایستادگی در مقابل بدعت های سیاسی، اخلاقی و اعتقادی، افزایش سطح آگاهی و مطالعه خود، احترام به وقت مردم و به صراحت صحبت کردن را در راس امور و فعالیت های خود قرار دهند.

آیت الله خاتمی افزود: امروز دو قطبی کردن جامعه ما به دو گروه حزب اللهی و مسجدی و دیگران از اهداف دشمنان است و روحانیت نباید در این موضوع آب به آسیاب دشمن بریزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام اسلامی و در نهایت از بین بردن عقبه مردمی نظام اسلامی است و اعمال تحریم ها بر کشور ما با همین هداف اجرا شد بنابراین روحانیاون نباید به گونه ای عمل کنند که این فاصله در کشور ایجاد شود.

آیت الله خاتمی افزود: نظام اسلامی فرزند روحانیت است و این دو در کنار هم قرار دارند اما روحانیت استقلال دارد و زیر مجموعه و یا کارمند دولت نیست.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد استقلال را رویارویی با نظام می دانند اما این معنا مد نظر ما نیست بلکه استقلال روحانیت به این معناست که این قشر حریت دارد.

وی با بیان اینکه یک ریال از شهریه طلاب و روحانیان از بودجه دولتی نیست و بسیاری از هزینه های ما شهروندی است اظهار داشت: روحانیت نظام اسلامی را تقویت می کند لذا این استقلال روحانیت مایه افتخار روحانیت است و باید این روحیه استقلال حفظ شود و روحانیان باید مراقب باشند افراد ذی نفوذ صاحب حریت آنها نشوند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =