در این مرحله که با هدف شناسایی، محاصره، تصرف و انهدام ناو دشمن فرضی اجرا می‌شود؛ یگان‌ها وارد آبهای سرزمینی می‌شوند که از تمرین‌های رزمایش امروز است.

به گزارش خبرآنلاین، در این مرحله 313 شناور موشک انداز، راکد انداز و تندرو که حامل کماندوهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد در رزمایش شرکت کردند.

گفتنی است در ادامه اجرای مرحله اول از رزمایش پیامبر اعظم 5، که هم‌اکنون در منطقه عمومی خلیج فارس در حال برگزاری است؛ ناو جنگی دشمن فرضی که بانادیده گرفتن مقررات بین‌المللی وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بود، پس از شناسایی توسط یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران، هدف قرار داده شد. سپس این ناو دشمن فرضی، به تصرف کماندوهایی از نیروی دریایی سپاه در آمد و در پایان نیز منهدم شد.

همچنین برای اولین بار قایق‌های ویژه راکت انداز ”یامهدی“ برای اولین بار و در اولین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم 5 عملیاتی شدند. قایق راکت‌انداز ”یامهدی“ و سلاح‌های بکار رفته در آن، ساخت داخل کشور بوده و راکت‌اندازهای آن دارای توان تخریبی 7 در 7 متر می‌باشد. به محض شلیک این راکت‌ها، حفره عمیقی در ناوهای دشمن ایجاد می‌شود.

با توجه به اینکه قایق‌های مذکور دارای قابلیت‌های بسیاری از جمله سرعت بالا بوده و سطح آنها نیز پایین است، کمتر در دید رادارهای دشمن قرار گرفته و مشکلات شناورهای بزرگ را ندارند. این قایق‌ها که هوشمند هستند، به منظور انهدام اهداف سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 56726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۲
    0 0
    با ياري خدا هيچ دشمن داخلي وخارجي جراءت هيچ كاري ندارند