ایسنا نوشت: معاون شهردار تهران گفت: هدفمان این است که با تغییر تدریجی ساز و کار پارک حاشیه ای، امکان توقف در محدوده مرکزی شهر را به تدریج حذف کرده و به نوعی عمل کنیم تا دو طرف معابر مرکز شهر را از زیر چرخ خودروها خارج کرده و به زیر پای عابران پیاده باز گردانیم.

مازیار حسینی در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق 22 گانه پایتخت افزود: اگر درآمدی بابت پارک حاشیه‌ ای متصور باشیم، از این درآمد چشم پوشی می کنیم و این درآمد را نمی ‌خواهیم، ضمن این که موضوع پارکینگ‌ که به شدت مورد کم توجهی قرار گرفته را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد.

وی با اعلام اینکه در پهنه ‌های تجاری در خارج از کشور، اجازه پارک یک دستگاه خودرو را هم در حاشیه خیابان نمی‌ دهند و در این پهنه‌ ها، حتی یک خودروی پارک شده در کنار خیابان نیز به چشم نمی‌ خورد، تأکید کرد: در بسیاری از شهرهای جهان، نه تنها طبقات زیرین تمام ساختمان‌ ها، بلکه سقف برخی ساختمان ها نیز به پارکینگ اختصاص دارد.

خط‌ کشی جلوه ترافیکی شهر است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر ساختمانی که بخواهد ساخته شود، بدون تأمین پارکینگ مورد نیاز واحدهای خود ساختمان و تأمین ضریب نفوذ بالا، ‌نباید اجازه ساخت داشته باشد، اظهار کرد: یک بار برای همیشه باید روی موضوع مهم کمبود پارکینگ که در بسیاری از نقاط شلوغ شهر از میدان قدس گرفته تا میدان حضرت ولی عصر (عج) و از میدان امام حسین (ع) گرفته تا میدان انقلاب اسلامی مشکل ایجاد کرده، تمرکز کنیم.

حسینی گفت: یکی از بزرگراه‌های مهم شهر همچون شهید چمران یا شهید همت به عنوان الگوی سایر بزرگراه ها باید به شکل استاندارد و ویژه و با استفاده از توانایی پیمانکاران توانمند داخلی از نظر امکانات و تجهیزات ترافیکی همچون خط‌ کشی مورد بازنگری قرار گیرد، خط‌ کشی، جلوه ترافیکی شهر است و اگر به درستی انجام شود، علاوه بر کمک به نظم بخشی به معابر شهر، باعث زیبایی شهر نیز می‌ شود.

وی گفت: به منظور روان سازی جریان ترافیک عبوری از روی بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش باید تا اول مهر و قبل از بازگشایی مدارس، دسترسی ‌های اضطراری پل صدر و تونل نیایش در ساعات اوج ترافیک بسته شده و صرفاً در غیر ساعات اوج باز شود، البته این اقدام باید در قالب یک نقشه اطلاع‌ رسانی که از تابلوهای وی ام اس بزرگراهی تا اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی را در بر می گیرد، به آگاهی شهروندان رسانده شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    6 0
    پارکینگ اگر به اندازه کافی باشد کسی در کنار خیابان پارک نمی کند . جدی و مسئولانه ، نه سودطلبانه به خط مشی قبلی پایان دهید . مصوبه حداقل پاکینگ در هر ساختمان اگر اجراء می شد که این گرفتاری نبود.
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    12 0
    تو دانمارک خیلی از مردم از دوچرخه استفاده می کنند اما مسیر دوچرخه در ایران هست؟
    • رضا A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      7 0
      دوست عزیز دانمارک اول، سرزمین پست هست و خیابان های آن شیب دار نیست. دوم، درکپنهاگ و شهر های دیگر مثل تهران هوا آلوده نیست و چون امکان جایگزینی ناگهانی خودرو و دوچرخه وجود ندارد عملا امکان کاهش آلودگی هوا با جایگزینی دوچرخه نیست. سوم، فقط آقایان می توانند دوچرخه سواری کنند. چهارم. تهران و شهر های بزرگ دیگر بسیار وسیع هستند و مسافت ها زیاد می باشد. پنجم، تهران بیشتر از ظرفیتش جمعیت دارد. اما جاهای دیگر ایران اگر پیاده سازی امکان پذیر باشد به نظر من بهترین گزینه است.
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    16 0
    آخه ما چیمون شبیه بسیاری از شهرهای جهان است که مدام تکرار می کنید؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    8 0
    تازه بعد از فروش اینهمه تراکم به این فکرا افتادین.