ایرنا نوشت: عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مورد دستگاه های نظارتی بر بودجه شهرداری تهران به اعضای این کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرد.

اصغر سلیمی روز یکشنبه با اشاره به جلسه امروز یکشنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: این جلسه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه لایحه برنامه ششم توسعه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مسئولان شهرداری ایراداتی را به این لایحه وارد می دانستند و مخالف بند دو ماده چهار لایحه برنامه ششم توسعه در مورد عوارض اخذ شده از مردم بودند.

سلیمی اضافه کرد: آقای چمران در این جلسه گفت که بند دو ماده چهار لایحه برنامه ششم توسعه به مردم آسیب جدی می زند زیرا بر اساس این بند عوارض باید در اختیار دولت قرار گیرد و دولت خودش این عوارض را در میان شهرداری ها و دهیاری ها تقسیم می کند. در کل آقای چمران مخالف رفتن عوارض به خزانه و تخصیص دوباره آن به شهرداری ها و دهیاری ها بود و آن را هزینه بر می دانست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: مسئولان شهرداری خواهان اصلاح این موضوع شدند و تاکیدشان این بود که حتما باید اصلاحاتی در این بند لایحه برنامه ششم توسعه انجام شود.

سلیمی اضافه کرد: مسئولان شهرداری همچنین خواهان این بودند که در نظام اداری و اجرایی کشور تفکیک کار ملی و محلی انجام دهیم یعنی امور حاکمیتی را به دولت بسپاریم و امور مربوط به تصدی گری ها را به بخش خصوصی و شهرداری ها و دهیاری ها واگذار کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: برای مثال مسئولان شهرداری بیان می کردند که امسال چند مدرسه به صورت هیات امنایی و توسط شهرداری اداره شده که بر اساس آن، 35 درصد کاهش هزینه داشته است. آنان خواهان این بودند که اقداماتی از این دست بیشتر انجام شود.

نماینده سمیرم اضافه کرد: در این جلسه جمعی از نمایندگان نیز نسبت به عدم نظارت بر بودجه شهرداری ها انتقاداتی را بیان کردند که قالیباف گفت: شهرداری تهران ناظرین متعددی دارد که از جمله آن می توان به سازمان جامع حسابرسی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و تعزیرات حکومتی اشاره کرد.

وی افزود: در این جلسه مسئولان شهری همچنین بیان کردند که 600 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد که باید یک نظارت کافی در مورد این واحدهای خالی وجود داشته باشد زیرا مالکین آن خواهان اجاره یا سکونت در آن نیستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =