ایرنا نوشت:معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه برجام گشایش های زیادی در زمینه های مختلف داشته است گفت: بدست آوردن بازارهای جهانی برای توسعه اقتصادی یکی از دستاوردهای مهم برجام در زمینه تجارت بین المللی است.

حسینعلی امیری یکشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان باشت با اشاره به اینکه بازارهای جهانی قبل از برجام در ایران فرصت سرمایه گذاری نداشتند، اظهار داشت: برجام فرصت سرمایه گذاری برای کشورهای توسعه یافته برای اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی در ایران را فراهم کرده است.

وی گفت: امروزه ایران در مجامع بین المللی به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی جهان نقش مهمی دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی عملیاتی امروزه گامهای بلندی در راستای حل مشکلات مردم و ارتقای سطح اجتماعی و اقتصادی آنان برداشته است.

امیری با بیان اینکه در دولت گذشته به دلیل ناپایداری وضعیت اقتصاد و غیرقابل پیش بینی بودن نوسانات ارزی مردم دچار مشکلات زیادی شده بودند، بیان کرد: ارزش پولی کشور طی سه سال گذشته به یک چهارم افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: نرخ تورم در دولت گذشته بیش از 42 درصد بوده که دولت تدبیر و امید با یک برنامه منسجم این نرخ را به کمتر از 9 درصد کاهش داده است.

وی انتقاد بعضی از مسئولان از دولت تدبیر و امید را غیرمنصفانه دانست و گفت: نا امید کردن مردم به کشور ضرر می رساند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ابراز داشت: امنیت پایدار که امروزه در بسیاری از کشورها به یک دغدغه تبدیل شده به برکت خون شهدا، همکاری مسئولان نظام و هدایت رهبر معظم انقلاب در ایران اسلامی نقطه عطفی است.

امیری با اشاره به تلاش چشمگیر دولت در جهت توسعه مناطق محروم کشور گفت: بیش از چهار هزار آبیاری تحت فشار و 25 پمپاژ آب در استان کوچک کهگیلویه وبویراحمد در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.

وی افزود: 70 میلیارد ریال نیز طی سه سال گذشته برای توسعه شهرکهای صنعتی این استان هزینه شده است.

امیری هدف از سفرهای استانی هیات دولت را بررسی مشکلات و دیدارهای مردمی ذکر کرد.

وی بیان کرد: توقعات و مشکلات مردم از دولت به حق و با توجه به محدودیت منابع مالی برطرف کردن همه کمبودها زمان بر خواهد بود.

امیری تصریح کرد: مشکلات و درخواست های مردم در پایان سفر هیات دولت جمع بندی و به تناسب امکانات اعتبارات لازم تخصیص داده خواهد شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =