روزنامه اعتماد نوشت: گوشه زمین خاکی‌ای که دورتادورش را ساختمان‌هایی با پنجره‌های کوچک و بزرگ فراگرفته دو جنازه افتاده. پاهای کوچک جنازه‌ها که از زیر بالاپوش سفیدرنگ بیرون آمده می‌گوید که هر دو دختر و نوجوان هستند.

 دخترانی ١٣، ١٤ ساله. یكی سیما نام دارد و دیگری آیدا. مادر آیدا با صدای جیغ و فریاد همسایه‌ها از ماجرا باخبر شده و حالا روبه‌روی زمینی كه جنازه‌ها روی آن افتاده، نشسته. فریاد می‌زند و دخترش را صدا می‌كند: «آیدا مامان پاشو! چشماتو بازكن!» اما مادر سیما هنوز خبر ندارد. ناگهان زنی با كیسه‌های پر از گوجه و خیار و كرفس از پیچ كوچه وارد می‌شود. یكی از مردهای همسایه زن را با دست نشان می‌دهد و می‌گوید: «مادر اون یكیه.»

زن كیسه‌ها را در دست گرفته و عرق‌ریزان پیش می‌آید. از دیدن چشم‌های متعجب اطرافیان می‌هراسد. صدای فریادهای مادر آیدا را می‌شنود و چشمش به دو تا جنازه‌ای می‌افتد كه پای ساختمان افتاده‌اند. كیسه‌ها را رها می‌كند و به سمت مادر آیدا می‌دود. یكی از میان جمع می‌گوید: «سیما و آیدا دست همدیگه رو گرفتن و خودشونو از بالای ساختمون انداختن پایین.»

زن رنگش مثل گچ سفید می‌شود و به سمت جنازه‌ها می‌دود. ماموران پلیس جلویش را می‌گیرند اما به شرط یك دیدار كوتاه به زن اجازه می‌دهند تا جنازه دخترش را ببیند. مادر جلوی دخترش می‌افتد و مبهوت فقط تماشا می‌كند.

زن‌های همسایه به كمك هم او را از روی جنازه بلند می‌كنند و به محوطه بیرون از زمین خاكی می‌برند. زن رو به جمعیت می‌گوید: «بچم دست و پاش خونی شده.» حالا یك ساعت از آغاز ماجرا گذشته و صدای فریادهای مادر سیما از داخل آپارتمان‌شان می‌آید.

سلفی قبل از خودكشی

ساعت ٤:٤٥ دقیقه روز شنبه سیما و آیدا دو دختر نوجوان یكی ١٣و دیگری ١٤ ساله در حالی كه دست‌های همدیگر را گرفته بودند خودشان را از طبقه ششم ساختمان به پایین پرتاب كردند و همانجا جان سپردند.

بازپرس می‌گوید كه آنها قبل از مرگ با دوربین گوشی‌های‌شان دوتایی سلفی گرفته‌اند. تیم بازپرسی و پزشكی قانونی بالای سر جسدها مشغول انجام كارهای‌شان هستند. دست‌های دو جنازه روی هم افتاده و صورت‌های‌شان رو به همدیگر است. انگار با چشم‌های بسته همدیگر را تماشا می‌كنند.

آیدا جوراب سفیدرنگ به پا دارد و معلوم است كه در خانه سیما مهمان بوده. سیما بلوز سورمه‌ای رنگ با گل‌های ریز قرمز به تن دارد و آیدا یك بلوز سفید پوشیده. سیما شلوار راحتی به پا دارد و شلوار آیدا جین آبی كمرنگ است. روی زمین خون زیادی نریخته و تنها دست و پای دو جنازه كمی خونی است. پزشكان زنی كه از پزشكی قانونی آمده‌اند یكی‌یكی در حال بررسی جنازه‌ها هستند و بازپرس پرونده در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

آیدا مامان پاشو بریم خونه بخواب!

اما طرف دیگر حفاظ فلزی ماجرا جور دیگری است. پدر و برادرهای سیما و آیدا را با تلفن خبر كرده‌اند و یكی یكی از راه می‌رسند. پلیس برای ادامه تحقیقات به هیچ كسی اجازه نزدیك شدن و دست‌زدن به جنازه‌ها را نمی‌دهد. پدر سیما هق‌هق می‌زند و سرش را به تنه درخت كاج روبه‌روی خانه‌شان می‌كوبد. مادر آیدا روی خاك‌های كنار محوطه باز نشسته و مات و مبهوت جنازه دخترش را از دور تماشا می‌كند. گاهی ناگهان دست‌هایش را بالای سرش می‌برد و فریاد می‌زند: آیدا، آیدا مامان كجا رفتی خوابیدی؟ بیا بریم خونه...

مادر و پدر آیدا چشم‌های‌شان اشك ندارد و فقط با دست بر سرشان می‌كوبند و فریاد می‌زنند. هنوز در نخستین لحظه‌های شوك ماجرا هستند. مادر آیدا فریاد می‌زند: «پاشو بیا بریم دیگه!» زنی از اقوام آیدا ماموران را كنار می‌زند و خودش را تا نزدیكی جنازه‌ها می‌رساند. چشم‌هایش از حدقه بیرون می‌زند، دست روی دهانش می‌گذارد و بلند و پشت سر هم جیغ می‌زند. لرزش دست‌ها و شانه‌هایش از فاصله دور دیده می‌شود. می‌گوید: «آیدا! چیكار كردی؟»

نامه‌ای قبل از خودكشی

یك ساعت از زمان خودكشی گذشته و هرلحظه به انبوه جمعیت داخل كوچه اضافه می‌شود. همسایه‌های روبه‌رو یكی در میان بالای بالكن‌های‌شان ایستاده‌اند یا سرهای‌شان را از پنجره بیرون آورده‌اند و با موبایل عكس می‌گیرند و فیلمبرداری می‌كنند. یكی از زن‌های همسایه آپارتمان‌های روبه‌رو صحنه خودكشی را دیده و می‌گوید: «رو بالكن ایستاده بودم. خیال كردم بند رخت افتاده پایین. اما وقتی صدای فریاد شنیدم اومدم دیدم خودكشیه.»

بازپرس پرونده برای معلوم شدن علت خودكشی دستور داده تا موبایل‌ها، كامپیوترها و دفترچه خاطرات دخترها را به اداره پلیس ببرند. به گفته بازپرس یك نامه با دستخط یكی از دخترها پیدا شده كه در آن علت خودكشی را مشكلات شخصی‌اش عنوان كرده است.

زن‌های همسایه دور هم جمع شده‌اند و هر كدام تحلیل خودشان را از علت حادثه می‌گویند. چشم‌های‌شان از شدت گریه قرمز شده. یكی‌شان دختر ١٤ ساله كنارش را نشان می‌دهد و می‌گوید: «من به دخترم می‌گم، هیچ دوستی واسه آدم بهتر از مادر نیست، این دخترا هم باید مشكلشون و به مادرشون می‌گفتن.»

دختر چشم‌های مادرش را نگاه می‌كند و سكوت می‌كند. پلیس مدام به مردم اخطار می‌دهد كه با موبایل‌های‌شان از صحنه فیلم یا عكس نگیرند. اما هنوز عده‌ای با دوربین‌های‌شان مشغول شكار عكس از جسدها هستند.

موقع انتقال جسدها به آمبولانس پزشكی قانونی، یكی از عابران پیاده گوشی موبایلش را از داخل جیبش بیرون می‌آورد و شروع به فیلمبرداری می‌كند. پلیس دستنبد به دستش می‌زند و او را داخل ماشین منتقل می‌كند.

دو جنازه در دو آمبولانس

نزدیك غروب است و هوا رو به تاریكی است. آمبولانس‌های پزشكی قانونی از راه می‌رسند تا جنازه‌ها را برای كالبدشكافی ببرند. برادر بزرگ‌تر آیدا فریاد می‌زند: «یعنی رفتی؟ یعنی دیگه تموم شد؟ یعنی دیگه نمی‌بینیمت؟»

ماموران پزشكی قانونی كاورهای مشكی حمل جسد را باز می‌كنند تا جنازه‌ها را داخلش بگذراند. پدر آیدا بالای جسد دخترش می‌رود و بهت‌زده او را تماشا می‌كند. روی زمین می‌افتد. هركدام از جنازه‌ها وارد یكی از آمبولانس‌ها شده و میان شلوغی جمعیت گم می‌شود.

توضیح: اسامی آیدا و سیما مستعار است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    چرا به جای انتقال خبر داستانک می نویسید؟ داستان به اندازه کافی دراماتیک هست شما هم انگار دنبال فرصت میگردید با عواطف مردم بازی کنید.
    • سیاوش IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      194 7
      واقعا خوب گفتی، داشتم به همین فکر میکردم ...
    • بی نام A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      197 7
      قابل توجه آقایان شجونی و احمدی نژاد و گوینده خبر بیست و سی
    • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      134 4
      كاملا درسته . متاسفانه هر روز صبح كه ميام تو سايت خبر آنلاين هميشه اول صبح چند تا خبر جنايي بايذ ببينيم و صبح مون بخير بشه .
    • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      97 2
      منم از اول صبح حالم گرفته شد شاید با این تراژیک کردن قضیه مسئولین از خواب بیدار بشن کسی چه میدونه
    • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      28 2
      همینجوریش خیلی داره خوش میگذره چرا اول صبحی حال مارو میگیری خبرآنلاین
    • بی نام DE ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      10 33
      پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایانه.خودکشی کار هر کسی نیست و در طبقه های اجتماعی متوسط و پایین خیلی کمتر اتفاق میفته
    • سیا A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      15 24
      شاید یکی از دلایل این خود کشی ، فشار بیش از اندازه مدارس کشور باشد ، که بچه ها باید از همان سن 10 سالگی به بعد بشدت درس بخوانند تا نمره بالا19.5 بیاورند ، تا بتوانند مثلا در فلان مدرسه ثبت نام شوند. شاید.
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      11 0
      این خبر مال روزنامه اعتماد هست
    • بی نام RO ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      0 0
      چه اشکالی داره؟ با جزییات منتقل کرده ماجرا رو دیگه. نمیفهمم از چی دلخوری
  • بی نام IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    159 5
    بجای جزییاتنشستن فیلم دراماتبک تعریف میکنندجزییات مرگشون,شیون اطرافیانشون بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    152 5
    خبر آنلاین این نویسنده داستان حیفه خبر بنویسه .از طرف من بهش بگو یا بره فیلمنامه یا کتاب بنویسه . تخیلاتش خیلی قویه.
    • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      24 0
      خبر رو روزنامه اعتماد کار کرده
  • امیر IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    105 2
    با سلام . کدام جزییات را مشخص کردید؟ داستان تخیلی نوشته اید. این خبر نیست. اصلا شما خبرنگار دارید یا نویسنده داستانهای درام و تخیلی استخدام کرده اید؟
  • عباس A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    55 2
    سلام،فشارهاوبحرانهای روانی اجتماع.کسی به فکرمقابله نیست واگرهست خیلی محدودومقطعی.سالهاست که عنوان میکنیم شادی ونشاط اجتماعی ازبین رفته است ومردم شدیدادربحرانهای اقتصادی وتامین مایحتاج ضروری زندگی غرق شده اند که فرصتی برای شادی کردن پیدانمیکنند.نتیجه فشارهای خانوادگی واجتماعی افسردگی های مینور است که درنهایت به افسردگی ماژورختم میشودوافسردگی ماژور هم تبعات وعوارضی داردازجمله گوشه گیری ازخانواده واجتماع،خودکشی،پرخاشگری وروحیه تهاجمی،درگیری ونزاع وقتل.علاوه براین بدلیل انواع افسردگی توانمندی وکار آیی وظرفیت کاری افراددرخانواده واجتماع کاهش می یابد وجامعه با افت کارآیی دچار افت تولیدوپیشرفت می شود.جامعه پیشرو جامعه ایست که باانگیزه وتوانمندوخلاق باشدواین از شادی ونشاط فردی واحتماعی حاصل میشود.
    • رر A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      3 18
      خودكشي توي همه كشور ها هست و اتفاقا تو ايران خيلي زياد نيست،اختلال افسردگي اساسي عوامل بسيار زيادي توش دخيل هستند مثل ژنتيك مصرف برخي دارو ها بعضي بيماري هاي اعصاب و روان مثل اختلالات هذياني شيزوفرني شخصيت مرزي اختلالات اضطرابي و...توي اطفال شايع ترين دلايل خودكشي موارد درسي و اجتماعياحساسي هست و اينكه ميگيد علل اقتصادي در فرد ١٤ساله باعث خودكشي شده بي ربطه كاملا،در كل خودكشي فرايند پيچيده اي داره و شيوعش هم در برخي كشور هاي پيشرفته مثل دانماركگرينلند كره ژاپن ليتواني خيلي بالاتر از ايرانه
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    "وقع انتقال جسدها به آمبولانس پزشكی قانونی، یكی از عابران پیاده گوشی موبایلش را از داخل جیبش بیرون می‌آورد و شروع به فیلمبرداری می‌كند. پلیس دستنبد به دستش می‌زند و او را داخل ماشین منتقل می‌كند." به چه جرمی و به چه حقی بازداشت شد؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رامین A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      197 9
      به جرم نداشتن شعور منتج به ایجاد ضرر برای جامعه
    • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      46 2
      یه خانواده درگیر عزا و غم.فیلمبرداری و عکاسی معنا نمیده.چقدر یک عده ای منجمدند گریه و شیون می بینند باز دنبال سوژه برای مطرح کردن خودشان هستند.
    • مصطفی IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      37 2
      با کسایی که عکس میگیرن هم دستبند بزنن...این جماعت باید مجازات بشن
    • سارا A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      48 3
      به جرم فیلمبرداری از جنازه دختران مردم و بعد سوژه شبکه های اجتماعی کردن، بنظر شما جرم کمیه؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    101 2
    اگه راس میگید کسانی را که باعث و بانی اینهمه مشکلات برای مردم شده اند را رسوا کنید نه اینکه داستانسرایی کنید.
  • تحلیلگر امور مربوطه IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    72 1
    نگارشتون اصلا مناسب نبود. رسما جریحه دار کردن احساسات مردم بوده.
  • فرهاد IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    10 50
    لعنت به عشق
    • محمد IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      28 0
      چه ربطی داشت؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    65 1
    13 و 14 ساله. افسوس
  • م.ط A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    97 1
    اما هنوز عده‌ای با دوربین‌های‌شان مشغول شكار عكس از جسدها هستند. یعنی سر خانواده خودشون هم این بلا بیاد این کارو میکنن یا مردم بکنن راضی میشن؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    79 3
    روانی هستید اینجوری شرح مرگ و خودکشی میدین . چرا قهرمان سازی میکنید. خجالت بکشین.
  • نوید A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    10 90
    آفرین به شهامتشون
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    79 2
    خطاب به اون هایی که عکس و فیلم می گرفتند،ایا خوشتون میاد که کسی از جنازه عزیزانتان فیلم و عکس بگیره؟
    • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      1 2
      تهرانین دیگه.
  • راد A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    66 4
    از تیم حرفه ای خبرآنلاین بعیده که این خبر رو بصورت پاورقی های مجله های زرد کار کرده براتون متاسفم که این خبرها رو اینطور کار میکنید و با احساسات مردم و اعصابشون بازی می کنید
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      17 1
      روزنامه اعتماد این خبرو کار کرده خبر آنلاین فقط کپی کرده.در ضمن تا علت خودکشی مشخص نشده تز جامعه شناسی ندهیم.این سن کاملا تابع تصمیمات احساسی است
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    46 1
    خیلی درد ناک بابا سر کار باشه و این خبر تخ را به او بدهند خیلی بد خیلی خیلی
  • مهرداد IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    74 0
    ای کاش بدونیم هرجایی مناسب فیلمبرداری و گرفتن عکس نیست مدعیان فرهنگیم ولی هیچ نمیدانیم
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    35 5
    خبرآنلاین زرد
  • کوروش A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    37 8
    تو رو خدا یکی جلوی این صدا و سیما رو بگیره. اینقدر تصاویر خشونت بار و بصورت ناگهانی بدون علامت هشدار و سریالهای مزخرف نشون میده که آدم عاقل و بالغ هم شوکه میشه چه برسه به نوجوان 13 و 14 ساله.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    18 1
    خوبه بعد از انتشار این خبرها به واکاوی چرایی بوجود آمدن ای مساییل بپردازید .البته با بی طرفی کامل و علمی
  • بی نام RO ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 10
    بیخود...چه احساساتی.
  • مهدی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    29 2
    ادم که هیچی شکوفه هم که باشی تو مشکلات تمام نشدنی این کشور خزان میشوی
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    13 0
    جزيياتش كو دقيقا؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    11 0
    این خبرجزئیاتی از خودکشی نداشت جزئیاتی از بعد از خودکشی داشت
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    13 1
    واقعا آدم دیگه از بچه بدنیا آوردن میترسه انقد که اکثر این بچه ها عجیب و غریب شدن و دارای افکارای پیچیده
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    11 0
    اونوقت چه جوری شما از لحظۀ صفرِ واقعه اونجا بودین که تمام وقایع و دیالوگها و رفتارها رو در تمام لحظات ثبت فرمودین؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    با هم نپربدند.یکی از دخترا اون یکی رو ها داده
  • بی نام DE ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    هميشه به خودم مى گفتم اگر هر مشكلى تو كشورمون داريم خدارو شكر مشكلات اينچنينى تو كشورمون نداريم ولى ضد افسوس كه أن هم گويا سرابى بيش نبود.محيط اجتماعى مان مانند قفسى اهنين جوانان رعناى كشورمان را مانند اختاپوس در هم تنيده وكسى هم انگار كارى از دستش بر نميايد
  • aaa IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    بیکاری.عدم امید به اینده و فقر خانواده هاو.............................
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    خدا آخر و عاقبت هممونو بخیر کنه آمیییییییییییییییییییییییییییین
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    بهتر بود بهوجای قصه گفتن علت خودکشی رو می نوشتی..البته اگر واقعیعت داره...
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    1 0
    دیگه صرف نمی کنه بیای خبر آنلاین این تبلیغات مسخره کلی پهنای باند رو می سوزنده...به جای خبر داستان بخونی تبلیغات اصول داره از تصاویر کوچکتر استفاده می کنند پهنای باند سایتم هدر نمیشه