ایرنا نوشت: عضو هیات رییسه مجلس از برگزاری جلسه مشترک اعضای این هیات با حقوقدانان شورای نگهبان و همچنین زمان پایان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون‌های تخصصی خبر داد.

غلامرضا کاتب در این رابطه گفت: موضوعات مختلف از جمله اصلاح قانون انتخابات از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

وی در تشریح این جلسه افزود: در این جلسه مباحث کلی در زمینه هماهنگی بیشتر میان دولت، مجلس و شورای نگهبان در جهت تصویب و بررسی طرح ها و لوایح مطرح و مقرر شد این همکاری ها بیشتر شود.

وی با تاکید بر افزایش بحث های کارشناسی میان مجلس و شورای نگهبان ادامه داد: درباره ایراداتی که شورای نگهبان درباره طرح ها و لوایح می گیرد که بعضا مغایر با قانون اساسی نیست نیز بحث شد که خواستار دقت بیشتر شورای نگهبان در این زمینه شدیم تا میزان ایرادهای شورای نگهبان نسبت به لوایح کاهش یابد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه در این جلسه مباحث مربوط به قانون انتخابات نیز مطرح شده است، خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد درباره اصلاح قانون انتخابات یک اجماعی میان شورای نگهبان و مجلس صورت گیرد.

کاتب افزود: برای برگزاری و ادامه جلسات متناوب بین شورای نگهبان و مجلس و ایجاد ارتباط بین دو مجموعه مقرر شد که این جلسات ادامه یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره ایرادهای شورای نگهبان به احکام دائمی توسعه کشور که چندی قبل در مجلس به تصویب رسیده بود، اظهار داشت: در این زمینه نیز مقرر شد که شورای نگهبان بصورت کارشناسی موارد مختلف را بصورت مجزا مطرح کند تا ایرادهای مدنظر این شورا برطرف شود. 

تسنیم نوشت: وی همچنین از پایان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیونهای تخصصی مجلس خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در حال حاضر کمیسیونهای تخصصی مجلس مشغول بررسی لایحه برنامه ششم توسعه هستند و پیشنهادات نمایندگان در این کمیسیون‌ها مطرح شده است.

وی افزود: فرصت کمیسیونهای تخصصی مجلس از روز گذشته، 24 مرداد، برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه آغاز شده و اعضای کمیسیونها مشغول بررسی این لایحه هستند که این فرصت فردا (سه‌شنبه، 26 مرداد) پایان می‌یابد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس، تصریح کرد: احتمالا کمیسیون تلفیق هفته آینده به منظور تعیین هیئت‌رئیسه، تشکیل جلسه می‌‌دهد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =