۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰

دنیای اقتصاد طی گزارشی نوشت: طی روزهای سپری شده از مرداد ماه آپارتمان‌های نوساز و تازه ساز همچنان بیشترین سهم از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده و در صدر تقاضا هستند.

آمار غیرقطعی و موقتی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد طی 25 روز نخست مرداد ماه مجموعا 9 هزار و 22 فقره معامله فروش واحد مسکونی صورت گرفته و به ثبت رسیده است که در این میان 2هزار و 419 فقره مربوط به آپارتمان‌های نوساز تا سن یک سال بوده است.

این میزان حدود 27 درصد از کل معاملات ثبت شده در سامانه را شامل می‌شود. به عبارت دیگر بیش از یک چهارم معاملات مسکن در این بازه زمانی مربوط به واحدهای نوساز و اغلب کلید نخورده بوده است.

اگر شمار آپارتمان‌های تازه ساز با عمر 2 تا 3 سال ساخت را که طی 25 روز نخست مرداد معامله شده است، به این آمار اضافه کنیم، سهم نوسازها از معاملات این مدت، به 40 درصد افزایش می‌یابد و به نصف نزدیک می‌شود. هر چند هنوز بخشی از معاملات صورت گرفته توسط مشاوران املاک در این سامانه ثبت نشده و آمار مذکور قطعا طی روزهای آتی تغییر خواهد کرد، اما همین داده‌های غیرقطعی هم حکایت از روند رو به رونق فروش آپارتمان‌های نوساز انباشته که طی یکی، دو سال اخیر به دلیل شرایط رکود به فروش نرفته است، دارد.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    13 8
    قيمتا كه رفته بالا هى ميگن خبرى نيست و بازار راكده نكنه گرونى شه دوباره
    • موسوی A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
      8 14
      در پی کاهش مستمر قیمت ملک و آپارتمان در بازارهای مسکن کشور و کاهش معاملات و عمیق تر شدن رکود به خاطر شکاف طبقاتی و فقر مردم که واقعاً نمی توانند خرید کنند دلال ها و محتکران به سایتها میایند و سعی میکنند که با جو دادن و عوام فریبی توسط جملاتی مانند نظر این آقای بی نام قيمتا كه رفته بالا هى ميگن خبرى نيست و بازار راكده نكنه گرونى شه دوباره مردم را دچار اشتباه چند سال پیش کنند و سپس خودشان از آب گل آلود ماهی بگیرند ولی غافل از اینکه حنای دلالها و مشاورین املاک و کارگزاریهای فروش اوراق و دلالهای اقتصادی همچون جیب مردم دیگر رنگی ندارد مردم عاقل تر از اینها هستند که شما فکر کردید
    • مرشد A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
      8 12
      آقای بی نام چرا اسمت رو نمیگی خب بنویس دلال بنویس محتکر بنویس کسی که مردم را میخواهد فریب دهد
    • سادات A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
      9 12
      اون چیزی که رفته بالا حرص و طمع شماست نه قیمتها که به فضل خدا قیمتها در حال افول و کاهش است و روسیاهی جماعت محتکر نزدیک
    • مینا A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
      4 3
      اقای بی نام .......بنظرم شما ملکهایی رو که به امید افزایش قیمت احتکار کردی بهتره هر چی زودتر ردش کنی........‌چون سال دیگر باید علاوه بر کاهش قیمت یه پراید صفر هم بعنوان اشانتیون به خریدار بدی تا بیاد ملکت رو بخرد؛؛؛؛؛؛.........................
  • بی نام CA ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    4 4
    اينا كه ميان اينجا هي دلال دلال و محتكر ميكنن و به مردم تهمت ميزنن ، همونايي هستن كه ميرن توى فيسبوك به مسى حمله ميكنن و توى اينستاگرام زير عكساى مردم تهمت و فحش و افترا مينويسن. اينارو خيلى جدى نگيرين، تحليل هاى اقتصادى اينا از روى بخل و بغض و حسادت است و پايه و اساس علمى و اقتصادى نداره. "خواهشن اين رو حذف نكنيد"
  • مطلع CA ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    2 4
    هشدار: دلال ها و محتكران واقعى مسكن سعى دارند با فرافكنى در بين مردم عادى طورى وانمود كنند كه مسكن در ركود عنيق است و قرار است ارزان شود در حاليكه با استفاده از اين فرصت طلايي كه وضعيت بسيار عالى براى خريداران مسكن مي باشد ، خود مشغول به خريد و احتكار مسكن هستند.
  • محمد A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    3 1
    باسلام. آقای روشنی بنده با شما موافقم اینا از همه ترفند استفاده میکنند تا ملکهاییکه رو دستشون مونده را رد کنند . کاهش قیمت مسکن قطعی است.