هم‌اندیشی استاندار خوزستان با اعضای اتاق بازرگانی آبادان

نشست هم اندیشی استاندار خوزستان با اعضای اتاق بازرگانی آبادان به میزبانی این اتاق انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آبادان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در نشست مشترک اعضای این اتاق با استاندار خوزستان، اظهار کرد: این نشست در راستای شعار مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید برگزار شده است.

سیامک علیشاهپور افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان دارای سوابق بالا و خدمات زیادی را ارائه می‌دهد زیرا مهم‌ترین وظیفه اتاق بازرگانی توسعه تجارت و صنعت است.

وی با اشاره به احداث ساختمان جدید این اتاق، توضیح داد: هم اکنون پروژه احداث ساختمان جدید با 4400 متر زیربنا در حال اجرا است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان دارای سه نمایندگی در بندر امام خمینی، شادگان و هندیجان است.

وی عنوان کرد: در سال 94 دفتر نمایندگی مرکز داوری با هدف تسریع در حل و فصل اختلافات راه اندازی شد. همچنین جامعه نیکوکاری ابرار با هدف حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان در مضیغه مالی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در این اتاق راه اندازی شد.

آبادان برند کشوری بوده است

غلامحسین غلامعلیان، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز در این نشست اظهار کرد: ما همیشه با امید زندگی کردیم با اینکه بسیاری از امیدها را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبادان شهر شادی نیست و نیاز به نگاه ویژه دارد، افزود: این شهر در گذشته برند کشوری بوده است ولی اکنون در حال از دست دادن برند استانی هستیم و ناچار هستیم در تمام جلسات با شعار پیش برویم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان پیگیری لنج‌های فرسوده را به عوان یکی از طرح‌های در حال پیگیری این کمیسیون نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر برخی لنج‌ها را به علت فرسودگی می سوزانند لذا از استاندار خوزستان می‌خواهیم نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

ضرورت تغییر نگاه به مرزهای کشور

سید رضا زیتون نژاد موسویان، نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق ایران نیز در این نشست اظهار کرد: دولت باید نگاه خود را به مرزها تغییر دهد. در حال حاضر نگاه به مرزها امنیتی است و باعث می‌شود بخش عظیمی از مردم از کسب و کار محروم شوند.

وی در همین خصوص ادامه داد: اگر به مرزها نگاه امنیتی نداشته باشیم و واقع‌بین باشیم، معضلاتی همچون نبود اشتغال و رفاه را می‌توانیم رفع کنیم.

عضو اتاق بازرگانی آبادان با بیان اینکه قبلا در این شهر بر اثر بازار ته لنجی شغل ایجاد می‌شد، افزود: ولی در حال حاضر به علت سختگیری‌ها این مشاغل در حال از بین رفتن است. شهر آبادان از نظر ما دارای ظرفیت‌های زیادی است.

زیتون نژاد سیاست‌ها و تدابیر منطقه‌ای را دلیل وجود برخی مشکلات فعلی دانست و گفت: در حال حاضر در اقصی نقاط دنیا مقررات زدایی و فضای کسب و کار را آسان می‌کنند زیرا در حال حاضر کسب و کارها دشوار شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند نتایج عملکرد دولت را به استاندار منعکس کند، افزود: شرکت‌های دولتی منابع ملی را هدر می‌دهند و می‌طلبد که شرایط را برای ورود بخش خصوصی انجام و سهم بخش خصوصی را افزایش دهیم.

نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق ایران با اشاره به لایروبی اروندرود تصریح کرد: متاسفانه کشور عراق تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است. چنانچه اروند رود لایروبی شود رونق این مناطق بیشتر می‌شود.

عدم تعامل بین شهرک صنعتی و منطقه آزاد اروند

ابراهیم کاظمی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه هنوز کد گمرکی برای شهرک صنعتی آماده نشده است.

وی اضافه کرد: عدم تعامل مطلوب بین شهرک صنعتی و منطقه آزاد اروند یکی از مشکلات است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تاکید کرد: بازارچه مرزی اروندکنار باید مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی عنوان کرد: در سال جاری بر روی اقدامات آموزشی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام داده‌ایم و دوره‌های زیادی را برگزار کردیم.

صادرات 60 درصدی کشور از خوزستان

غلامرضا اکبری زاده، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به ظرفیت‌های بخش خصوصی باعث خرسندی است.

وی بیان کرد: یکی از درخواست‌هایی که از استاندار خوزستان داریم، موضوع توسعه بندر آبادان است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با بیان اینکه وضعیت بودجه دولت مناسب نیست و باید از ظرفیت های موجود استفاده شود، تاکید کرد: در حال حاضر 60 درصد از صادرات کشور از استان خوزستان انجام می‌شود.

اکبری زاده خاطرنشان کرد: دفاتر شرکت های پتروشیمی در تهران است و گردش مالی آنها در تهران صورت می‌گیرد.

اتحاد خوبی در اتاق بازرگانی آبادان وجود دارد

عامر کعبی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: حضور فعال استاندار خوزستان در آبادان نشان دهنده توجه وی به این شهر است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی آبادان فعالیت‌های چشمگیری برای رفع مشکلات آبادان داشته است، افزود: اگر این اتاق وجود نداشت اکنون در بسیاری از بخش‌ها مشکل داشتیم. در حال حاضر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیازمند حمایت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه انسجام و اتحاد خوبی توسط رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان انجام شده است.

کعبی با اشاره به لزوم حمایت از کالاهای درون خوزستان، یادآور شد: توصیه می‌کنیم که خریدها از شرکت‌هایی که درون استان قرار دارند انجام شود تا صنعت استان رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه خرما یکی از محصولاتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کند، ادامه داد: اگر در حوزه استانداری کمیته‌ای برای آن اجرا شود می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را رفع کند.

 

 

نگاه ارزشمند استاندار خوزستان به بخش خصوصی

عزیزاله شهبازی، فرماندار ویژه آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: نگاهی که استاندار خوزستان به بخش خصوصی دارند ارزشمند است.

وی افزود: در حال حاضر موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح است و نگاه استاندار در این شرایط ارزشمند است.

مدیران کل موظف هستند در جمع بخش خصوصی حضور پیدا کنند

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این جلسه پس از شنیدن مشکلات بخش خصوصی اظهار کرد: امیدوارم چنین جلساتی ادامه پیدا کند زیرا گفت‌وگو و تبادل نظر سبب توسعه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی از در زمینه صادرات و واردات متخصص هستند، هرچه هم اندیشی و تبادل نظر بیشتر باشد، رسیدن به نقاط مثبت نیز بیشتر می‌شود.

استاندار خوزستان وجود 3 اتاق بازرگانی در این استان را یک مزیت دانست و گفت: باید از بخش خصوصی حمایت کنیم. بیکاری جوانان یکی از مشکلات کشور است.

شریعتی با اشاره به کشورهای توسعه یافته، ادامه داد: سنگاپور، مالزی و ترکیه از کشورهایی هستند که در زمینه گردشگری پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند. گردشگری صنعتی است که عدالت به همراه می‌آرود.

وی اضافه کرد: معتقدم چنانچه آبادان، اهواز، خرمشهر و دزفول در زمینه اقتصاد فعال شوند موجب تحرک سایر نقاط استان نیز می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه جلساتم مستمر خواهد بود، عنوان کرد: مدیران کل موظف هستند در جمع بخش خصوصی حضور پیدا کنند و مسائلی که در رابطه با سازمان‌های مربوطه است را بررسی کنند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: امید است تا آنجایی که امکان دارد بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل با محوریت مردم و بخش خصوصی یک تحرک تازه ای به این مسئله بدهیم و خون تازه ای در رگ‌های اقتصاد استان به حرکت در بیاید و همچنین وضع صادرات بهتر شود و اشتغال مولد در استان افزایش یابد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =