ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه از حدود 42 حوادث طبیعی احصا شده در کشور بیش از نصف آنها در البرز احتمال وقوع دارد گفت: بر این اساس ضرورت هماهنگی تمام دستگاه ها در استان وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، هیربد معصومی در همایش آموزشی کمک های اولیه روانشناختی در حوادث و بلایا اظهار کرد : در حوزه های سخت افزاری و تکمیل ستادهای امداد و نجات و تجهیزاتی همچون خودروهای راهداری و راه سازی باید اهتمام جدی در استان وجود داشته باشد.
معصومی یادآور شد: سال گذشته دو بار سیل و خسارات سنگین جانی و مالی ناشی از آن را تجربه کرده و نواقصی که برای امداد رسانی وجود دارد شناسایی شد.
وی افزود: با توجه به تاکید وزیر کشور و ریاست سازمان مدیریت بحران پیشگیری از وقوع حوادث در دستور کار استان قرار گرفته و درصدد شناسایی نقاط حادثه خیز در شهر ها و روستاها هستیم.
معاون استاندار با اشاره به لزوم ایجاد بیمارستان صحرایی در 8 نقطه جاده چالوس اضافه کرد: این امر مورد بررسی قرار گرفته و سپاه متولی ایجاد این امکان در جاده چالوس شد و تهیه چند فروند هلیکوپتر و سالن های چند منظوره مورد انتظار است.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری همایش های آموزشی در البرز، گفت: آموزش برای مواجهه با بحران از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معصومی خاطر نشان کرد: در مواقع بحران چندین امر باید مورد توجه قرار گیرد که تامین نیازهای خرد، صبر و حوصله در برخورد با آسیب دیدگان چرا که حوادث طبیعی آسیب های متعدد روانی و اجتماعی همراه دارد.
وی در پایان خبر داد: ماه آینده مانوری تحت عنوان مانور صفر برگزار می شود که این اقدام بدون اطلاع قبلی به دستگاه های ذی ربط برای سنجش آمادگی حقیقی بخش امداد و نجات استان، صورت می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =