وزیر بازرگانی گفت: با هماهنگی سازمان استاندارد و دیگر دستگاه های مسئول قرار است از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری شود و با حمایت از تولید داخلی، صادرات را هم افزایش دهیم.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: مهدی غضنفری درباره وضعیت تنظیم بازار گفت: برنامه امسال ما تنظیم بازار به صورت پایدار و توسعه ماندگار صادرات است، به همین دلیل سعی خواهیم کرد تا قیمت کالاها و اقلام ضروری و مورد نیاز مردم تحت کنترل باشد.

وی افزود: این کنترل وضعیت بازار پیش از شروع سال جدید آغاز شد و سعی می کنیم در هر فصل قیمت ها را با برنامه ریزی هایی که انجام خواهیم داد، کنترل کنیم تا مانع از افزایش قیمت ها شویم.

* جلوگیری از واردات بی رویه کالا و حمایت از تولیدات داخلی

وزیر بازرگانی درباره جلوگیری از واردات بی رویه کالا و حمایت از تولیدات داخلی هم گفت: با هماهنگی سازمان استاندارد و دیگر دستگاه های مسئول قرار است از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری شود و با حمایت از تولید داخلی، صادرات را هم افزایش دهیم.

غضنفری افزود: کالاهایی که وارد کشور خواهند شد، کنترل می شوند تا از نظر استاندارهای جهانی بررسی شده و سپس مجوز ورود دریافت خواهند کرد. به این کالاها همچنین بارکدی داده می شود تا بر طبق آن بتوانیم کیفیت کالاها را مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: البته بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت، سعی ما بر این است که از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری صورت گیرد.

* وضعیت مرکز ملی فرش

وزیر بازرگانی همچنین درباره وضعیت مرکز ملی فرش نیز گفت: ما چندان به دنبال تصدی گری نیستیم و اگر ضرورت ایجاد کند و به نفع این مرکز باشد، ما آماده مذاکره با سازمان میراث فرهنگی برای بررسی وضعیت اداره مرکز ملی فرش خواهیم بود.

وی افزود: البته در این زمینه مقرر شده تا کار کارشناسی صورت بگیرد چرا که بنده نه موافق الحاق هستم و نه مخالف آن. بلکه معتقدم باید ابعاد مختلف این موضوع مشخص و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
    0 0
    اقازده ها چطور؟ انها هم کنترل میشوند ؟!
  • كمال IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
    0 0
    يكي نيست ازوزيربازرگاني بپرسه اين همه كالاهاي بنجل جيني كه ايران راپركرده ازكجاامده حتي هربچه ميدونه كه شماهااجازه داديد كلاي بي كيفيت واردبشه پس بنظراين حقير حرف شما باعرض پوزش معني ندارد
  • ضررديده IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
    0 0
    معلومه كه حالاديگه بايدبطور موقت جلوورودكالاي بي كيفيت چينيراگرفت چون فعلن كشورعزيزماازاين همه كالاهاي بنجل اشباش شده بنازم به اين فكر