نبود قدرت تصمیم‌گیری مدیران برای حمایت از صنعتگران

مدیر عامل شرکت سیم و کابل نور زنجان با تاکید بر افزایش ریسک پذیری مدیران کل ادارت مرتبط با صنایع همچون تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی استان بیان کرد: در واقع کارشناسان این قبیل ادارات به دلیل آشنا بودن به جزییات قوانین در تصمیم گیری اختیار تام دارند و مدیران هیچ نقشی در این قبیل موارد ندارند.

صمد یوسفی اصل در حاشیه مراسم افتتاح فاز2 شرکت سیم و کابل نور زنجان در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید بر حمایت روشن دولت از صنعتگران و تولیدکنندگان گفت: تا زمانی که بانک ها، اداره امور مالیاتی و تامین اجتماعی استان رویه خود را برای حمایت از واحدهای صنعتی تغییر ندهد، زمینه های اشتغال و کارآفرینی به ورطه فراموشی خواهد رفت.
وی افزود: در این بین کارشناسان ادارات مرتبط با واحدهای صنعتی نسبت به مدیران کل قدرت و نفوذ بیشتری دارند و مدیران کل تنها شکل شماتیک و نمادین به خود گرفته اند.
صنعتگر نمونه استان با اشاره به تامین مواد اولیه شرکت های حوزه سیم و کابل در داخل کشور اظهار کرد:PVC و مس مورد نیاز شرکت های از شرکت های تولیدی داخل کشور تامین می شود و هیچ گونه وابستگی به سایر کشورها نیست.
یوسفی اصل افزایش تولید و بالا رفتن بهره وری واحدهای تولیدی را منوط به کمرنگ شدن حضور دولتی ها عنوان کرد و گفت: در واقع دولت مانع بزرگ برای بالا بردن ظرفیت های تولیدی واحدهای صنعتی است.
مدیر عامل شرکت سیم و کابل نور زنجان با تاکید بر اصلاح سیستم بانکی برای حمایت از واحدهای صنعتی استان ادامه داد: نگرش حاکم برای حمایت از واحدهای تولیدی بیشتر شبیه بنگاه داری است و با این طرز تفکر توسعه فعالیت ها و ارتقاء ظرفیت های تولیدی بی نتیجه خواهد ماند.
وی در بخش دیگر صحبت هایش درباره افتتاح فاز جدید شرکت سیم و کابل نور زنجان واقع در شهرک صنعتی علی آباد گفت: این فاز با حجم سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی با هدف تولید انواع سیم های افشان، مفتولی و مخابراتی و ظرفیت اشتغالزایی40 نفر راه اندازی شد.
به گفته یوسفی اصل محصول تولیدی این شرکت به کشورهای افغانستان، عراق و ارمنستان صادر می شود و در کلیه استان های کشور از سوی نمایندگان شرکت به فروش می رسد.
در مراسم افتتاح فاز جدید این شرکت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاون امور اقتصادی و انسانی استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =