سند جامع گردشگری چهارمحال وبختیاری بزودی در هیات دولت تصویب می‌شود

ایرنا به نقل از معاون اجرایی رئیس جمهوری نوشت: سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری بزودی مطرح و در هیات دولت تصویب می شود.

محمد شریعتمداری روز سه شنبه در نشست ارزیابی تحقق تصمیمات سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تبدیل این استان به قطب گردشگری از مصوبات سفر دکتر روحانی است.
وی گفت: عملیاتی کردن شعار تبدیل چهارمحال و بختیاری به قطب گردشگری کشور بایستی در دستور کار دست اندرکاران باشد.
شریعتمداری تاکید کرد: در این طرح راهکارهای علمی و کارشناسی به منظور افزایش ماندگاری مسافران و ارتقای شاخص های گردشگری طبیعی و تاریخی باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی همچنین از تحقق 99 درصدی مصوبات سفر دکتر روحانی به چهارمحال و بختیاری خبر داد
و افزود: مجموع تعهدات دولت 2 هزار و 220 میلیارد ریال بوده که از این میزان افزون بر 2 هزار و 150 میلیارد ریال طی 2 سال گذشته انجام شده و بقیه تعهدات نیز درحال انجام است.
شریعتمداری اجرای طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز را از مهمترین طرح های دولت یازدهم اعلام و تصریح کرد: برای اجرای این طرح 120 هزار میلیارد ریال نیاز است که 15 درصد آن را دولت هزینه می کند.
وی یادآور شد: 15 درصد سهم دولت در طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز در سال جاری و 2 سال آینده تامین می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دستاورد سفر رئیس جمهوری به این استان 14 مصوبه بوده است.
قاسم سلیمانی دشتکی تکمیل و بهره برداری از جاده جایگزین کارون 4 را یکی از مصوبات اعلام و تصریح کرد: برای اجرای این طرح یکهزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده که 730 میلیارد ریال آن در دولت یازدهم بوده است.
وی افزود: ایجاد رشته گردشگری و صنایع دستی در دانشگاه شهرکرد و تبدیل سیستم کشاورزی از سنتی به نوین را از دیگر مصوبات دانست که محقق شده است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در سال گذشته 48 درصد زمین های کشاورزی استان تبدیل و این میزان تا پایان سال جاری به 52 درصد می رسد.
وی طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز را از طرح دارای توجیه کشور دانست و گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در توسعه صنعت حمل و نقل بار و مسافر و دستیابی سریع تر به شاخص های توسعه ای دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری بر اولویت تصویب سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری در هیات دولت تاکید کرد.
سلیمانی دشتکی ایجاد اشتغال برای 6 هزار نفر در حوزه صنایع دستی را از مصوبات سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: از این میزان تاکنون سه هزار شغل محقق شده و برای تحقق بقیه آن به هشت هزار و 620 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی نیاز است.
وی واگذاری مدیریت سد و نیروگاه کارون چهار به چهارمحال و بختیاری و تخصیص درصدی از درآمدهای منابع آبی به استان را از دیگر مصوبات سفر دکتر روحانی به بام ایران دانست و یادآور شد: این امر برای اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری، جلوگیری از پر شدن سدها و حفظ منابع آب و خاک به تصویب رسید.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح انتقال آب آشامیدنی و صنعت بن - شهرکرد - بروجن با نیاز اعتباری سه هزار میلیارد ریال جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان است که تاکنون برای اجرای آن 360 میلیارد ریال هزینه شده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با اجرای این طرح کمبود آب 520 هزار نفر از جمعیت استان و صنایع مستقر در مسیر رفع می شود.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طرح انتقال آب آشامیدنی و صنعت بن - شهرکرد - بروجن تا پایان سال 1396 بهره برداری خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اجرای طرح ونک و سد خرسان 3 در شهرستان لردگان از مصوبات سفر دکتر روجانی به استان با کمبود اعتبار مواجه است.
وی یادآور شد: بهره برداری از فاز نخست فولاد چهارمحال و بختیاری با شش هزار و 500 میلیارد ریال هزینه تا پایان ماه جاری از دستاوردهای دولت یازدهم در این منطقه به شمار می رود.
سلیمانی دشتکی به 25 طرح ورزشی مصوب سفر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 6 مورد بهره برداری و 19 طرح درحال انجام است.
وی گفت: قرار بود در سال گذشته 140 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از 12 طرح نیمه تمام ورزشی مصوب اختصاص یابد که این امر تاکنون محقق نشده است.
دیدار با روستاییان و عشایر، علما و روحانیون، نشست با فعالان سیاسی و اقتصادی، اصحاب رسانه و نیز بانوان و شورای اداری از دیگر برنامه های شریعتمداری و مولاوردی و هیات همراه به چهارمحال و بختیاری است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =