ایرنا نوشت: برخی منابع خبری آمریکایی گزارش دادند که بنیاد کلینتون (موسسه خیریه خانواده کلینتون) با یک فرد لبنانی- نیجریه ای مرتبط با حزب الله لبنان ارتباط داشته و یک میلیون دلار کمک از این فرد دریافت کرده است.


برخی منابع خبری آمریکایی گزارش دادند که بنیاد کلینتون (موسسه خیریه خانواده کلینتون) با یک فرد لبنانی- نیجریه ای مرتبط با حزب الله لبنان ارتباط داشته و یک میلیون دلار کمک از این فرد دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبر آمریکایی 'لایفزت'، رسوایی های هیلاری کلینتون به دلیل فعالیت های دوران وزارت امور خارجه او تمامی ندارد و این بار او و بنیاد کلینتون با یک فرد کمک مالی کننده که گفته می شود روابطی با حزب الله لبنان دارد، مرتبط شده است.

همچنین، گزارشی از خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که نیمی از دیدارها و تماس های تلفنی افشا شده کلینتون با افراد خارج از دولت در ارتباط با کمک کنندگان به بنیاد کلینتون بوده و در این میان رابطه کلینتون با یک فرد لبنانی - نیجریه ای با نام 'گیلبرت چاگوری' شایسته توجه ویژه است.
بر اساس این گزارش، این واقعیت که این فرد به دلیل ارتباط با حزب الله لبنان در تابستان گذشته نتوانسته ویزای ورود به آمریکا دریافت کند، به شدت نگران کننده است بخصوص که این فرد به دستیاران ارشد کلینتون در وزارت خارجه در زمان کلینتون دسترسی داشته است.
چند مورد از اسناد افشا شده نشان می دهد که وزارت امور خارجه پس از پایان مسئولیت کلینتون، موضوع خرید زمین از چاگوری برای سفارت آمریکا در نیجریه را بررسی کرده است.
روزنامه لس آنجلس تایمز نیز در همین زمینه گزارش داد: چاگوری از دهه 1990 بخصوص از طریق کشیدن چک از جمله یک فقره کمک یک میلیون دلاری برای بنیاد کلینتون، با خانواده کلینتون روابط دوستی برقرار کرده بود.
به نوشته این روزنامه، چاگوری یک نمونه برجسته از پیوند میان وزارت امور خارجه تحت رهبری هیلاری کلینتون با سازمان خانوادگی بنیاد کلینتون است که در جریان مبارزات انتخاباتی در کانون توجهات قرار گرفته است.
در واکنش به این گزارش ها، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا خواستار تعطیلی بنیاد کلینتون شد.
چاگوری متولد سال 1946 در شهر لاگوس نیجریه از یک پدر و مادر لبنانی است که در دوران کودکی در لبنان به مدرسه رفته و بعدها با دختر یک تاجر مهم نیجریه ای ازدواج کرد.

52261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =