ایسنا نوشت ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: برای داشتن بانکداری اسلامی در کشور ، بانک ها باید به اصول و قوانین شورای نگهبان پایبند باشند.

به گزارش خبرآنلاین ، آیت الله "مصطفی علما" در دیدار با مدیر کل شعب و کارکنان بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه گفت: در این زمان که مشکلات و گرفتاریهای اقتصادی زیادی گریبانگیر مردم است، بانکها باید بهترین راه ممکن را برای اداره امور خود انتخاب کنند.

وی افزود: بهترین راه و تدبیر عمل کردن به قوانین ابلاغی از سوی شورای نگهبان است که توسط عده ای مجتهد و کارشناسان بزرگ کشوری تهیه می شود.

وی گفت: امروز بنا به گفته های مراجع می توان گفت که اکثر فعالیت های بانکها در چارچوب قوانین و عقود اسلامی انجام می گیرد، اما تنها موردی که اکثر مراجع با آن مشکل دارند پرداخت دیر کرد اقساط است که آن نیز باید توسط شورای نگهبان پیگیری و به تصویب برسد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت بانکها از اقتصاد مقاومتی گفت: امروز نسخه علاج کشور و راه برون رفت از همه مشکلات اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی است که بانکها برای پیشبرد آن می توانند بسیار اثر گذار باشند.

وی افزود: قدرتهای بزرگ جهانی برای آنکه بتوانند به اقتصاد کشور ما و دیگر کشور های دارای نفت ضربه بزنند، همواره با قیمت نفت بازی و اقتصاد ما را دچار بحران کرده اندکه این موضوع باعث می شود که بفهمیم وابستگی به نفت برای کشور ما تا چه حد خطر آفرین است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یک نسخه کامل است که توسط بزرگترین کارشناسان اقتصادی و مدیریتی کشور طراحی شده که همه مسوولان و بانکها موظف به تسهیل در اجرای آن هستند.

وی افزود: بهترین فعالیت بانک ها در این زمینه اهدای وام به صنایع کوچک است، به شرط آموزش جوانان و همچنین نظارت مستمر در طول اجرای طرح.

مدیر کل شعب بانک مهر اقتصاد استان کرمانشاه نیز گفت: همه فعالیت های بانک مهر اقتصاد از فیلتر دفتر شرعی سپاه پاسداران عبور می کند .

"حسن رفیعی" افزود: بانک مهر اقتصاد نیز با راه اندازی اداره شرعی در کنار حوزه نمایندگی ولی فقیه همه امورات بانک را به لحاظ شرعی نظارت می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =